تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم برای کاهش خام فروشی

تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم برای  کاهش خام فروشی
(چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۲۷

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش همسو با جذب سرمایه گذاری های جدید صنعت پتروشیمی ایران را به صنعتی سود آور و ارزش آفرین تبدیل می کند.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران مزیت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد و افزون بر بخش های بالادستی در این صنعت، فرصت های سرمایه گذاری متنوع و سودآوری در صنایع پائین دستی پتروشیمی به ویژه درمسیر خط لوله اتیلن غرب وجود دارد و حضور سرمایه گذاران جدید می تواند مانع خام فروشی شود.

وی افزود: با توجه به توسعه بخش بالادستی پتروشیمی در کشور، فضا برای گسترش صنایع پایین دستی مهیاست و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با اطمینان در طرح های توسعه ای صنایع تکمیلی حضور پیدا کنند.

شعری مقدم ادامه داد: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و از خام فروشی جلوگیری می کند، از این رو از ارزش افزوده بالایی دارد.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی از علاقمندان به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی دعوت به همکاری می کند، گفت: آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاران هستیم و امیدواریم حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از صنایع پائین دستی پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی در بسیاری از استان ها حضور دارند و صنایع پائین دستی نیز می توانند با حضور در سراسر ایران، زنجیره تولید را در صنعت پتروشیمی تکمیل کنند.

شعری مقدم ادامه داد: توسعه صنایع پایین دستی به عنوان محور توسعه، راهبرد صنعت پتروشیمی ایران است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک در این بخش شاهد افزایش سرمایه گذاری ها باشیم.

وی با بیان این که در دوران پساتحریم نقش صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی ایران افزایش خواهد یافت، گفت: دولت مصمم به حمایت از بخش خصوصی توانمند ایرانی است و شرایط جدید کشور، فضا را برای رونق اقتصادی، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده مهیا کرده و باید از این فرصت به دست آمده به بهترین شکل استفاده کرد

 

تعداد بازدید : ۲,۵۷۱