نماینده شرکت "ادیسون" ایتالیا:

مترصد بازگشت به ایران هستیم

مترصد بازگشت به ایران هستیم
(چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۰۲

رفع تحریم‌ها، راه را برای بازگشت شرکت‌های بزرگ خارجی به ایران باز کرده و اکنون همه مترصد بازگشت به این کشور پرجاذبه هستند.


 



آدریانو آباتو (Adriano Abato)، مدیر بازرگانی شرکت ایتالیایی ادیسون (Edison) که در زمینه نفت و گاز فعال است، در گفتگو با خبرنگار نیپنا   اظهار داشت : اکنون روزهای خوب فرا رسیده و ما با اطمینان از موقعیت به وجودآمده، در صدد هستیم تا راه بسته‌شده را بار دیگر باز و به صنعت ایران به ویژه پتروشیمی که به رغم زمان‌بر بودن پروژه‌هایش، سودآوری خوبی دارد، بازگردیم.

آباتو با اشاره به این که خروج ما از ایران و صنعت نفت و گاز، یک خروج اجباری به واسطه تحریم‌ها بود، گفت: ما قصد داریم شعبه‌ای از شرکت را در تهران دایر کنیم تا هم ارتباط بیشتر و بهتر با صنعت نفت این کشور داشته باشیم و هم بتوانیم پروژه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

مدیر بازرگانی ادیسون در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: این شرکت و به گمانم، بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی بسیار علاقمندند که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و با ارایه فناوری‌های روز و نیز دستیابی و تبادل دانش‌هایی که بعضاً ایرانیان در زمان تحریم، در آن خبره شده‌اند، Joint Venture خوبی را رقم بزنند. این امر تنها مستلزم آن است که قوانین ایران کمی باثبات‌تر شود که به نظر می‌رسد تا آن زمان، راه زیادی نمانده است.

وی  درباره توانایی‌های صنعت نفت و گاز ایران گفت: مهندسین ایرانی دارای توانایی و دانش بالایی هستند. این مساله را به خوبی ضمن صحبت با آن‌ها و توضیحاتشان در زمینه این صنعت، می‌توان دریافت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که با بازشدن بازار ایران پس از توافق هسته‌ای و به اصلاح در دوران پسابرجام، تولیدکنندگان اروپایی بتوانند محصولات، تجهیزات و دانش فنی روز را به ایران منتقل کنند.

 

تعداد بازدید : ۲,۲۹۳