معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

دموپلنت تولید صنعتی پلی پروپیلن آماده افتتاح است

دموپلنت تولید صنعتی پلی پروپیلن آماده افتتاح است
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۱۶

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: دمو پلنت تولید صنعتی پلی پروپیلن بومی شده در حاشیه پتروشیمی شازند اراک، آماده افتتاح است.

به گزارش نیپنا؛ محمد حسن پیوندی اظهار کرد: دمو پلنت تولید پلی‌پروپیلن آن در حاشیه پتروشیمی شازند اراک ایجاد شده است و آمادگی افتتاح آن وجود دارد که به معنی دسترسی به دانش فنی فرایند تولید پلی پروپیلن است.

وی افزود: تولید این واحد در سطح نیمه صنعتی است؛ یعنی می‌شود گفت تولید آن به یک تن در روز می‌رسد.

پیوندی با بیان اینکه شرکت پژوهش و فنآوری به دانش فنی تولید پلی پروپیلن دسترسی پیدا کرده است، اظهار داشت: شورای اقتصاد مصوب کرد یک بسته مهندسی 120 هزار تنی تبدیل متانول به پروپیلن را که قبلا با همکاری شرکت پژوهش و فنآوری پتروشیمی انجام شده بود را در منطقه ماهشهراجرا کنیم.

وی افزود: این کار بزرگی است و در عین حال با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت احتمال دارد شرکت‌های خارجی تا سقف 500 هزار تن هم در چنین پروژه‌هایی مشارکت کنند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با بیان اینکه این به نوعی باز کردن راه تبدیل متانول به پروپیلن است، گفت: این یکی از کارهای خوبی است که شخصا برای محقق شدن آن در یک سال و نیم اخیر پیگری زیادی انجام داده‌ام تا صاحبان پروژه های متانول ببینند که متانول را می‌توان را به پروپیلن تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه این حرکتی در راستای ادامه زنجیره ارزش است، گفت: شما وقتی می‌خواهید محصول یا فرآیند را تبدیل به پول کنید و برای آن ارزش ایجاد کنید این کار یکی از راه‌های آن است و به خصوص نکته با اهمیت انجام این کار با دانش فنی بومی است.

پیوندی تصریح کرد: ما هم از همین فرصتی که اصول اجرایی اصل 44 راه ما را باز گذاشته که دولت می‌تواند در فنآوری های نو و دانش فنی بومی سرمایه گذاری کند استفاده کردیم و تلاش زیادی کردیم تا این پروژه به این نقطه عطف برسد.

 

 


تعداد بازدید : ۳,۰۴۶