صنعت پتروشیمی ایران ماهیت ذاتی برای جذب سرمایه دارد

صنعت پتروشیمی ایران ماهیت ذاتی برای جذب سرمایه دارد
(سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۳

پایان تحریم‌ها، ایران را به مانند آهن‌ربایی کرده که سرمایه‌گذاری‌ها را به سوی خود به ویژه در بخش پتروشیمی جلب می‌کند.

مایکل وینارد Michel Winard)) یکی از نمایندگان شرکت نفت و گاز "او ام وی" OMV اتریش، در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این مطلب که ایران بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش پتروشیمی است، اظهار داشت:  نباید فراموش کرد که این کشور برای جذب کامل سرمایه‌گذاری‌ها، چارچوبی ویژه برای قراردادهای خود نیاز دارد.

وینارد حضور در نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی که به تازگی برگزار شد را پس از گذشت 3 سال، فرصتی خوب برای برقراری تعامل مجدد میان ایران، بخش خصوصی این کشور و سایر کشورها دانست و گفت: در حال حاضر، چشم‌ها بیشتر به سوی پروژه‌های پتروشیمی است چراکه این صنعت به رغم زمان‌بر بودن، سودآوری ویژه‌ای نیز دارد.


وینارد در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور این شرکت در صنایع بالادستی و پایین‌دستی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های تراز اول اتریشی و آلمانی و ایتالیایی در صددند که وارد بخش پتروشیمی شده و سرمایه خود را در این زمینه به کار گیرند.

به گفته وی، اکنون همه جهان می‌دانند که در ایران فرصت‌های خوبی وجود دارد؛ چرا که ایران، دومین منبع تولید کننده گاز و پنجمین منبع تولید کننده نفت در جهان است و همه این‌ها، ماهیت ذاتی ایران را جذاب‌تر می‌کند.

وینارد همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص قراردادهای جدید و دانش‌بنیان بودن شرکت‌هایی که بخواهند با ایران به صورت ‌Joint Venture کار کنند، اظهار داشت:  مساله دیگری که باعث جذب سرمایه‌گذاران می‌شود، این است که بیشتر ایرانیان و شاغلین در صنعت نفت، دارای تحصیلات آکادمیک و تجربیات ذی‌قیمتی هستند که این امر، راه را برای ورود فناوری‌های روز به این کشور، هموارتر می‌کند.

وی برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های فنی در این زمینه را برای ورود بیشتر شرکت‌های خارجی به حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی مغتنم شمرد و تصریح کرد که این امر باعث می‌شود تا شرکت‌کنندگان در این سمینارها، تجربیات خود را به صورت عملی به یکدیگر منتقل کنند.

 

تعداد بازدید : ۷۶۰