مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر می شود

مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر می شود
(دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۱۵

شرایط تحریم سبب کاهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای اروپایی شده بود که اکنون با افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا شکسته می شود.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم همکاری مجتمع های پتروشیمی با یکدیگر اظهارکرد: یکپارچگی و هم افزایی مجتمع های پتروشیمی سبب هموار شدن روند توسعه صنعت پتروشیمی می شود.
علی محمد بساق زاده افزود: با توجه به شرایط جدید  به وجود آمده درکشور صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو و در حال توسعه است و برهمین اساس مجتمع های پتروشیمی می توانند افزون بر تامین نیاز بازارهای داخلی در زمینه صادرات و افزایش ورود ارز نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتقال و تبادل تجربه های مجتمع های پتروشیمی برای هم افزایی و افزایش تعامل در تمام فعالیت های شرکت ها گفت:  قابلیت های فراوانی برای افزایش حضور در بازارهای مختلف بین المللی وجود دارد و در این مسیر هماهنگی و همدلی میان شرکت های پتروشیمی منجر بر تحکیم حضور در بازارهای منطقه ای و بین المللی خواهد شد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امسال با بهره برداری از چندین طرح جدید پتروشیمی، مقصدهای صادراتی محصولات پتروشیمی ایران متنوع‌تر می شود  و با توجه به این که پس از برجام کشورهای زیادی افزون برمشتریان دائمی فرآورده‌های پتروشیمی کشورمان، خواستار خرید این محصولات از  ایران هستند همکاری و تعامل مجتمع های پتروشیمی می تواند هدف گذاری ها برای تحقق جهش در صادرات را محقق کند.

بساق زاده به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: شرایط تحریم در گذشته سبب کاهش صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی شده بود که امیدواریم اکنون با اجرایی شدن برجام و افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا نیز که در سال های قبل از تحریم حدود ٢٥ درصد بوده است شکسته شود.

تعداد بازدید : ۱,۹۴۶