نیواورلئان قطب صادرات محصولات پتروشیمی امریکای شمالی

نیواورلئان قطب صادرات محصولات پتروشیمی امریکای شمالی
(شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۳

فراوانی گاز طبیعی ارزان همزمان با تولید و افزایش صادرات پتروشیمی موجب رونق ساحل بندری نیواورلئان شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت، بنادر هوستون، نیواورلئان و ساحل خلیج ایالات متحده آمریکا به مراکز جذاب برای جابه جایی محموله های بزرگ و کوچک صنعت پتروشیمی تبدیل شده است. این امر به دلیل رونق  فعالیت های پتروشیمی و فراوانی گاز طبیعی ارزان است.

بندر نیواورلئان در این راستا برای افزایش حجم تبادلات محموله های پتروشیمی خود اعلام آمادگی کرده است و برای تضمین محموله های بیشتر و خدمات رسانی گسترده به واحدهای پتروشیمی اقدامات جدیدی انجام داده است.
مت گرشام، مدیرامور خارجی بندر در این رابطه گفت: صادرات مواد شیمیایی نقش مهمی در رشد فعالیت بندر نیواورلئان داشته و محموله های مرتبط با صنعت پتروشیمی یک بخش کلیدی از کسب و کار ما شده و قیمت پایین گاز طبیعی نیز مزید بر این علت است.

فعالیت بندر کورپس کریستی با گسترش میزان جابه جایی ظرفیت مواد شیمیایی M & G به میزان 100 هزار بشکه PET یکپارچه بیشتر شده است و علاوه بر آن ظرفیت PTA سالانه نیز در این بندر چند برابر شده است. بهبود زیرساخت های راه آهن بزرگ به عنوان جایگزینی برای جابه جایی امکانات  M & G است و علاوه بر آن خدمات مستقیم راه آهن نیز ازائه می کند. 

 بر اساس این گزارش این امکانات در کانال کشتی بندر کورپس کریستی در حال ساخت است که با برنامه ریزی های صورت گرفته نیمه دوم سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بندر لوئیزیانا جنوبی نیز در حال ساخت یک پروژه پتروشیمی جدید است. یک مجتمع تولید متانول توسط شرکت شیمیایی یوهوانگ با سرمایه ای معادل 1.85 میلیارد دلار در این بندر ساخته می شود . این مجتمع به گونه ای برنامه ریزی شده است که ساخت فاز اول آن در سال 2018 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
پیش بینی می شود حجم تبادلات بندر نیواورلئان در آینده دو یا سه برابر شود. بر همین اساس این بندر به 88 مرکز پردازش و پالایشگاهی تا شعاع صد مایلی خدمات ارائه می کند و در طول دو سال آینده بیش از 6.4 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

 

تعداد بازدید : ۶۶۵