زمینه توسعه صنایع پتروشیمی ایران فراهم است

زمینه توسعه صنایع پتروشیمی ایران فراهم است
(شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۱۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنایع پتروشیمی ایران به دلیل برخورداری از مزیت های نسبی فنی و اقتصادی قابلیت توسعه و رشد بیشتر را دارد.


امیر عباس سلطانی در گفتگو با خبرنگارنیپنا، درباره اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت و گاز اظهار کرد: به دلیل مزیت های نسبی اقتصاد کشور اهمیت تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در این بخش زیاد است و در این مسیر صنعت پتروشیمی کشورمان می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: تنوع بخشی به فروش محصولات و فرآورده های نفتی و افزایش صادرات  همسو با کاهش خام فروشی مواد اولیه از اولویت های مورد تاکید و توصیه تمام مسئولان است.

این نماینده مجلس نهم گفت: رشد و توسعه صنایع مادر و بزرگ نیازمند حمایت دولت و تقویت بخش خصوص در این کارزاراست و امید است صنعت پتروشیمی بتواند روند کاهش خام فروشی را در کشور محقق کند.

سلطانی با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش در حوزه نفت و گاز گفت: ظرفیت های خوبی در کشور ایجاد شده است  و با توجه به ذخایر مناسب نفت و گاز ایران، این ظرفیت ها قابلیت توسعه و رشد دارد.

صاحب نظران بر این باورند که توسعه صنایع پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد زیرا این صنعت می تواند روند فروش مواد خام را کاهش دهد ضمن انکه سبب ایجاد شغل و بهره مندی بهتر از مزیتهای اقتصادی کشور نیز می شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۴۱