عملکرد سال ٩٤ صنعت پتروشیمی منتشر شد

عملکرد سال ٩٤ صنعت پتروشیمی منتشر شد
(چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۴۰

گزارش عملکرد شرکت های پتروشیمی کشورمان در سال 1394 منتشر شد و آمارها حاکی از آن است که روند تولید، فروش و صادرات مسیر رشد را طی می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجموع کل تولیدصنعت پتروشیمی کشورمان پارسال به  بیش از46.4میلیون تن رسیده است.
بر اساس این گزارش مجموع فروش داخلی محصولات  مختلف پتروشیمی پارسال 14 میلیون تن به ارزش 241.5 هزار میلیارد ریال رسید.
 این گزارش می افزاید: فروش داخلی خالص6.5 میلیون تن به ارزش 140.1 هزار میلیارد ریال بود و فروش بین مجتمعی نیز رقم 7.5 میلیون تن به ارزش 101.4 هزار میلیارد ریال را محقق کرد.
میزان کل صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته 18.8 میلیون تن بود و ارزش نهایی صادرات هم  به 9.6میلیارد دلار رسید .
این گزارش حاکی است: مجتمع های شیراز،لاله، قائد بصیر، مارون، مهر، فن آوران، پلی نار، خراسان و رجال و همچنین پردیس 1و 2 و نیز شازند به ترتیب بالاترین عملکرد تولید را پارسال  به خود اختصاص دادند.
برپایه این گزارش، مجموع تولید بیست مجتمع منطقه ماهشهر بیش از ١٨ میلیون و یکصد و هفتاد و هفت هزار و هشتصد و چهارده هزار تن، دوازده مجتمع منطقه عسلویه بیش از ٢٠ میلیون تن و تولید مجتمع های دیگر مناطق نیز بیش از ٨ میلیون تن در 1394 بوده است.
 در منطقه ماهشهر پتروشیمی بندر امام با 5 میلیون و دویست و شش هزار و هشتصد و نودو یک هزار تن بالاترین تولید را رقم زد و در منطقه عسلویه نیز پتروشیمی نوری با بیش از 4 میلیون تن بالاترین تولید را داشت و سر انجام در میان دیگر مجتمع های پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی شیراز با تولید 1 میلیون و نهصد و چهل هزار تن محصول بیشترین تولید را داشت.
 این گزارش می افزاید: پارسال 16 مجتمع پتروشیمی تعمیرات اساسی را انجام دادند و در این میان 3 مجتمع نوری، مروارید و کرمانشاه کلیه واحد های خود را تعمیر اساسی  کردند .

تعداد بازدید : ۲,۳۰۶