استفاده از فناوری نوین تبدیل گاز طبیعی به اتیلن در تگزاس

استفاده از فناوری نوین تبدیل گاز طبیعی به اتیلن در تگزاس
(دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۴۵

فناوری تبدیل متان به اتیلن شرکت سیلوریا نخستین فرآیند تجاری سازی شده تبدیل مستقیم گاز طبیعی به اتیلن به شمار می رود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت سیلوریا (Siluria Technologies) از موفقیت آمیز بودن فعالیت مجتمع پایلوت (demonstration plant)تبدیل متان به اتیلن (OCM) این شرکت واقع در لاپورت ایالت تگزاس ظرف یک سال گذشته خبر داد. مجتمع یادشده از فناوری جفت سازی اکسیدی (Oxidative Coupling) بهره می برد.

این مجتمع به طور کامل متعلق به شرکت سیلوریا است و در مجاورت مجتمع پلیمر شرکت براسکم آمریکا (Braskem America) قرار دارد و از سال 2015 میلادی شروع به کار کرد.
مجتمع پایلوت شرکت سیلوریا آخرین مرحله پیش تجاری سازی (pre-commercial) فناوری تبدیل متان به اتیلن است. گری کولر، معاون بخش عملیات این پروژه می گوید: براسکم همکاری های نزدیکی با شرکت سیلوریا در راه اندازی تاسیسات پایلوت داشته است.
اریک شر، مدیر عامل موقت این شرکت، عنوان کرد: کاتالیست و فناوری تبدیل متان به اتیلن سیلوریا به طور قابل اطمینانی در واحد پایلوت این شرکت به کار گرفته شد و تاییدی بر امکان تجاری سازی این فرآیند که سال ها تحت بررسی قرار دارد؛ است.
شرکت Linde Engineeringو سیلوریا به طور مشترک برای توسعه و ارسال این فناوری به بازار بین المللی فعالیت می کنند.
اتیلن ماده اولیه مهمی برای تولید بسیاری از ترکیبات آلی پر مصرف در صنعت به شمار می‌رود. این محصول به صورت گسترده در صنعت پلاستیک مورد استفاده است و با پلیمریزه شدن ، پلی اتیلن را تولید می‌کند.
تعداد بازدید : ۱,۴۸۰