مدیرعامل پتروشیمی مروارید خبر داد:

صادرات 80 هزار تن MEG به بازارهای جهانی

صادرات 80 هزار تن MEG به بازارهای جهانی
(شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۰۱

مدیرعامل پتروشیمی مروارید گفت: مجموع صادرات واحد MEG پتروشیمی مروارید به مرز 80 هزار تن رسید.

غلامرضا جوکار مدیرعامل پتروشیمی مروارید در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: واحد MEG  از دی ماه پارسال فعالیت خود را آغاز کرده است و در مجموع تا پایان اسفند ماه تولید رقم 55 هزار تن را برجای گذاشت و امسال نیز تاکنون بیش از 70 هزار تن تولید  داشته ایم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای صادرات 40 هزارتن محصول طی روزهای آتی انجام شده و مهمترین مقصد صادراتی ما آسیای جنوب شرقی است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان این که واحد MEG  بزودی بطور رسمی افتتاح خواهد شد افزود: در صورت تامین خوراک مورد نیاز مجتمع پتروشیمی مروارید می توانیم با بالاترین ظرفیت اقدام به تولید کنیم.

جوکار گفت: روزانه نیازمند دریافت 1990 تن اتان هستیم اما بطور میانگین روزانه 1650 تن دریافت می کنیم و امسال با افزوده شدن فازهای جدید پارس جنوبی به چرخه تولید امیدواریم خوراک بیشتری را دریافت کنیم.

به گزارش نیپنا، مقدار خوراک این واحد ٣٤٠ هزار تن اتیلن و ٣٦٨ هزار تن در سال اکسیژن است و محصولات تولیدی آن شامل: ٥٠٠ هزار تن در سال منو اتیلن گلایکول، ٥٠ هزارتن در سال دی اتیلن گلایکول (DEG) و  ٣,٤ هزار تن در سال تری اتیلن گلایکول (TEG) است.

 

 

 

تعداد بازدید : ۱,۹۳۰