رشد 62 درصدی صادارت شرکت پتروشیمی براسکم برزیل

رشد 62 درصدی صادارت شرکت پتروشیمی براسکم برزیل
(سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۰۶

براسکم به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی برزیل از افزایش قبل توجه صادرات خود خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، مقامات شرکت براسکم برزیل هفته گذشته با ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه اول امسال عنوان کردند: به دنبال کاهش تقاضا از سوی بازار داخلی برای محصولاتی نظیر پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پی وی سی (PVC)، براسکم به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی برزیل همچنان راهبرد خود را مبنی بر افزایش صادرات برای ثابت نگهداشتن سطح فروش حفظ خواهد کرد.
در گزارش یادشده آمده است: صادرات پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پی وی سی این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی با 62 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 256 هزار تن به 415 هزار تن افزایش یافت. این رقم همچنین افزایش 107 درصدی را نسبت به رقم 200 هزار تن در سه ماهه قبل از آن نشان می دهد.
شرکت براسکم می گوید: علی رغم این که برزیل به طور سنتی یک صادرکننده خالص پی وی سی به شمار می رود؛ کاهش 18 درصدی فروش رزین در بازار داخلی و کاهش بیشتر ارزش پول ملی این کشور (رئال) سبب تمرکز بر صادرات این محصول برای چهارمین سه ماهه متوالی شده است.
ظرف سه ماهه اول امسال، صادرات پی وی سی از 13 هزار تن در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی، به بیش از 34 هزار تن رسید. سنگاپور، ژاپن و ایالات متحده به ترتیب مقاصد عمده صادراتی این محصول بودند. این در حالیست که در سه ماهه اول پارسال صادرات پی وی سی برزیل نزدیک به صفر بود.
از طرفی براسکم اعلام کرد که پلی پروپیلن صادراتی این شرکت عمدتا روانه بازارهای آمریکای جنوبی، اروپا و آمریکای شمالی شده است.

تعداد بازدید : ۸۲۶