مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس خبر داد:

آغاز فصلی جدید در صنعت پتروشیمی ایران

آغاز فصلی جدید در صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۰۲

راهبرد هلدینگ خلیج فارس تکیه بر استفاده از توان داخل همگام با دانش و فناوری روز جهان است و می توان با جذب سرمایه‌گذاری های جدید داخلی و خارجی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را به عنوان صنعتی استراتژیک که در اقتصاد و صنعت ایران دارای جایگاه مهمی است، هموار کرد.

رسول اشرف‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه بیست‌ و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ، اظهار کرد:  هم‌اکنون بیش از 70 درصد از تجهیزات مورد استفاده در مجتمع‌های پتروشیمی و طرح‌های این هلدینگ، از سازندگان و شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.
اشرف‌زاده در پاسخ به پرسشی در خصوص استفاده از توان داخلی و  تجهیزات ساخت داخل، با تاکید بر این که شرکت با پرهیز از استفاده از کالاهای خارجی قصد دارد شعار اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام رهبری را جامه عمل بپوشاند، گفت: هلدینگ خلیج فارس به هیچ عنوان خرید خارجی برای تجهیزات ندارد مگر این که کارشناسان ما نظر بدهند که یک کالا در ایران وجود ندارد و باید از خارج خریداری شود.
وی با تأکید بر عزم ملی موجود در هلدینگ، اظهار داشت: این شرکت با توجه به دارا بودن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مطلوب، آمادگی دارد تا در دوران پساتحریم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فصلی جدید را در صنعت پتروشیمی ایران رقم بزند.
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که طی سال‌های گذشته، 3 الی 4 کاتالیست با همکاری مجتمع‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های توانمند بخش خصوصی داخلی، ساخته شده است، گفت: در این دوره از نمایشگاه بین المللی نیز قصد داریم با جدیت ، توانمندی و ستاوردهای شرکت‌های داخلی را در زمینه پتروشیمی بررسی و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.
وی با اشاره به این که راهبرد هلدینگ خلیج فارس تکیه بر استفاده از توان داخل همگام با دانش و فناوری روز جهان است، افزود: ما معتقدیم و ایمان داریم که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی، مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را به عنوان صنعتی استراتژیک در اقتصاد و صنعت ایران، صاف و هموار کرد.
به گفته اشرف‌زاده، بسیاری از شرکت‌های خارجی اعلام آمادگی خود را برای همکاری با این هلدینگ اعلام کرده و اکنون با پایان یافتن تحریم‌ها، می‌توان با برنامه‌ریزی و عزمی ملی، طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی را ساخت و یا تکمیل کرد که پیامد آن افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمی با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات خواهد بود.
به گزارش نیپنا، این نمایشگاه توانسته صدها شرکت خارجی تراز اول جهان را برای حضور در این نمایشگاه جذب کند.
بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی 16 تا 19 اردیبهشت ماه 1395 (5 تا 8 مه 2016 میلادی) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.


تعداد بازدید : ۲,۰۷۸