معاون اول رئیس جمهوری

سرمایه گذاران در فضایی امن فعالیت خواهند کرد

سرمایه گذاران در فضایی امن فعالیت خواهند کرد
(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۴:۴۹

معاون اول رئیس جمهوری گفت: همه مقررات مربوط به قراردادهای نفتی، شفاف و روشن است و سرمایه گذاران با فضایی روشن و آگاه در ایران فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری امروز (شنبه، ١٨ اردیبهشت ماه) در سومین روز از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در محل سالن میلاد گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که می خواهد از تمام ظرفیتهای جهان استفاده کند؛ این اقتصاد خواهان بهره گیری از منابع مالی، بازارهای دنیا و فناوری های جهان است.

وی افزود: امروز اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش بنیان و متکی به دانش روز است؛ همچنین اقتصادی است که محور آن، حول بخش خصوصی بوده و عدالت محور است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در میان بخشهای مختلف، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از مهمترین بخش هایی هستند که اقتصاد مقاومتی در آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هدف ما و یکی از اولویت های دولت، جذب سرمایه گذاری مستقیم است و ما از شرکت هایی که در این خصوص با ایران وارد مذاکره می شوند، استقبال می کنیم؛ زیرا اعتقاد داریم با این کار، مدیریت این شرکت ها و جذب سرمایه گذاری ها نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: بخش نفت و گاز مهمترین و محوری ترین بخش اقتصاد کشور است؛ همانطور که ایران امروز به سمت صنعتی شدن حرکت می کند، صنعت ایران نیز در آینده حول محور نفت و گاز شکل خواهد گرفت.

 

وی افزود: اصول قراردادهای نفتی در دولت تدوین شد؛ برخی بر این قراردادها نقد وارد کردند که ما در پاسخ به آنها عنوان کردیم که می توانند مطالب خود را به وزارت نفت و دولت بازتاب دهند که دهها جلسه نیز در این باره برگزار شد.

جهانگیری ادامه داد: اصول حاکم بر قراردادهای نفتی، دقیق بوده و برای سرمایه گذاران نیز جذابیت دارد؛ البته اگر این قراردادها نیاز به اصلاح داشته باشد، ظرف یکی دو هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد اما فکر نمی کنم که تغییر خاصی در آنها ایجاد شود.



تعداد بازدید : ۱,۸۴۷