سینوپک پیشگام در بهره گیری از فناوری های نوین صنعت پتروشیمی در چین

سینوپک پیشگام در  بهره گیری از فناوری های نوین صنعت پتروشیمی در چین
(شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۲۲

فناوری جدید شرکت UOP بازده تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید محصولات پلاستیکی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هانیول اعلام کرد که نصب و راه اندازی تجاری فرآیند MaxEne شرکت UOP برای اولین بار به طور موفقیت آمیز در مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی شرکت پتروشیمی Yangzi (YPC) که از زیرمجموعه های شرکت سینوپک محسوب می شود؛ صورت گرفت و وارد فاز تولید شد. UOP یکی از زیرمجموعه های شرکت هانیول به شمار می رود.

مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یادشده در شهر نانجینگ استان جیانگسو چین واقع است.

فناوری جدید شرکت UOP بازده تولید مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید محصولات پلاستیکی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. این تکنولوژی از زمان آغاز به کار تا کنون بیش از دو میلیون و 500 هزار تن خوراک نفتا را فرآوری و تمامی معیارهای عملکردی شامل کیفیت بازده و حجم تولید را برآورده کرده است.

شرکت سینوپک توانست طی یک پروژه مشترک این فناوری را که در مقیاس پایلوت راه اندازی شده بود؛ تجاری سازی کند. به علاوه شرکت UOP خدمات مهندسی پایه، تجهیزات کلیدی، جاذب ها (adsorbents) و حمایت های فنی لازم را برای راه اندازی واحد یادشده در اختیار این شرکت قرار داد.

مایک میلارد، معاون و مدیر کل شاخه فناوری فرآیند (Process Technology) و تجهیزات  شرکت UOP هانیول، عنوان کرد: به کارگیری موفقیت آمیز این فناوری در مجموعه شرکت پتروشیمی Yangzi سینوپک نشان می دهد که تکنولوژی MaxEne تا چه حد می تواند تولیدکنندگان را در بهره گیری بهتر از خوراک نفتای محدود، افزایش راندمان تولید و سودآوری یاری دهد.

نفتا در سطح جهانی یکی از رایج ترین خوراک های مورد استفاده در تولید بنزین، آروماتیک ها و الفین های سبک مانند اتیلن و پروپیلن است.


تعداد بازدید : ۹۰۴