مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

محدودیتی برای صادرات به اروپا نداریم

محدودیتی برای صادرات به اروپا نداریم
(پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۳۷

صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی در حال انجام است و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به صورت پایدار تداوم دارد و  امسال رشد در صادرات را رقم خواهیم زد.

علی محمد بساق زاده به صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای آسیای دور و نزدیک، اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: شرایط تحریم در گذشته سبب کاهش صادرات این محصولات به کشورهای اروپایی شد که امیدواریم هم اکنون با اجرایی شدن برجام و افزایش تعاملات بین المللی، رکورد صادرات این محصولات به اروپا نیز که در سال های قبل از تحریم حدود  30 درصد بوده است شکسته شود.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته با توجه به شرایط تحمیلی تحریم، درآمد صنعت پتروشیمی به دیگر محصولات کمک کرد تا بتوانند ارز لازم برای واردات برخی وسایل مورد نیاز را تامین کنند، تاکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می کند که طرح های توسعه ای این صنعت سریعتر اجرا شوند .

بساق زاده افزود: اگر موادی که در بالادست حاصل می شود را به ارزش افزوده بیشتری تبدیل کنیم پتروشیمی می تواند در شرایط گوناگون، جایگزین بخش های مختلف باشد به گونه ای که نیازهای داخلی را تامین کند و  پاسخگویی نیازهای ارزی باشد.

وی ادامه داد: تامین نیاز داخل اولویت نخست صنعت پتروشیمی است و مجتمع ها پس از رفع نیارهای داخلی می توانند اقدام به صادرات کنند و نظارت های لازم در این زمینه اعمال می شود.


تعداد بازدید : ۲,۰۶۴