مشاور معاون وزیر نفت در پتروشیمی تاکید کرد:

سازندگان ایرانی نبض توسعه صنعت پتروشیمی ایران

سازندگان ایرانی نبض توسعه صنعت پتروشیمی ایران
(چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۰۵

شرکت های ایرانی فعال در ساخت و تامین تجهیزات و قطعه های صنعت پتروشیمی نقشی مهم در روند رو به رشد این صنعت ایفا می کنند.

مشاور معاون وزیر نفت در پتروشیمی در آستانه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: راهبرد دولت حمایت از ساخت داخل است و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از ساخت داخل مورد توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت نفت است.
علی محمد گودرزی افزود: قانون حمایت از ساخت داخل می تواند به عنوان یک راهکار اجرایی مدون و کاربردی راه را برای افزایش مشارکت سازندگان داخلی برای تامین نیازهای صنایع مختلف کشور از جمله صنعت پتروشیمی تسهیل کند.

وی ادامه داد: بهره گیری از دانش روز جهان برای تولید محصولات مختلف و با کیفیت، کشورمان را در زمره برترین های اقتصاد و صنعت جهان قرار خواهد داد و باید روزی برسد که در تمام ابعاد بتوانیم دانش را تبدیل به ثروت کنیم و استراتژی های توسعه را نهادینه کنیم.

گودرزی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 85 درصد نیازهای صنایع کشور را سازندگان ایرانی تامین می کنند و با توجه به فضای جدید به وجود آمده در کشور همکاری و تعامل با شرکت های صاحب دانش و فناوری می تواند سطح کمی و کیفی ساخت داخل را ارتقا دهد.

 وی با بیان این که فرهنگ توسعه صنعتی در کشورمان مورد توجه  قرار نگرفته است گفت: با تعهد ملی و نگاه به آینده همگام با توجه ویژه به منابع انسانی سازندگان ایرانی می توانند در بازارهای بین المللی با رقبای نامدار خود به رقابت بپردازند.

گودرزی با انتقاد از واردات تجهیزات، قطعه ها و محصولاتی که نمونه مشابه آنها با بالاترین کیفیت در داخل تولید می شود، اظهار کرد: ما نمی گوییم واردات ممنوع شود اما وقتی امکان تامین از داخل وجود دارد باید به سازندگان ایرانی اطمینان کرده و به آنها اعتماد کرد .

مشاور معاون وزیر نفت در پتروشیمی افزود: واردات برخی قطعه های استراتژیک که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود ندارد توجیه پذیر است اما باید روند واردات بی رویه برخی از نیازهای صنایع کشور متوقف شد.

 وی با تاکید بر این نکته که باید ایران صادرات محور شود گفت: برای  تحقق اقتصاد مقاومتی باید به سوی جهانی شدن  با عزمی ملی و استفاده از ظرفیت های موجود حرکت کنیم .

تعداد بازدید : ۱,۵۷۹