اسحاق جهانگیری: امیدوارم شاهد راه اندازی واحدهای پایین دستی پتروشیمی در لرستان باشیم

اسحاق جهانگیری: امیدوارم شاهد راه اندازی واحدهای پایین دستی پتروشیمی در لرستان باشیم
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۴۶

معاون اول رئیس جمهور گفت: مهمترین برنامه دولت در سال ۹۵ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نیپنا؛ اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه( 14 اردیبشهت ) در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد از سوی استاندار و مدیران ارشد استان لرستان مورد استقبال قرار گرفت.
جهانگیری در فرودگاه خرم آباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان از استعدادهای فراوان و موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است گفت: لرستان از منابع آب خوبی برخوردار است و از همه مهمتر اینکه مردم این استان مردمانی پرتلاش و کوشا هستند که می توانند همه این ظرفیتها را به فعلیت رسانده و در راستای توسعه استان به کار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور یکی از برنامه های سفر خود را شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان لرستان عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه دولت در سال ۹۵ عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است و استانهای مختلف کشور نیز در این راستا مسئولیت هایی را پذیرفته اند.

وی افزود: استان لرستان باید در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی استان الگو باشد چرا که وزیر کشور مسئولیت یافته است که اجرای اقتصاد مقاومتی در استان های لرستان و آذربایجان شرقی را پیگیری و پیشرفت کار را به صورت مستمر به دولت ارائه دهد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در این سفر قرار است سه طرح مهم در استان لرستان افتتاح شود، گفت: پتروشیمی خرم آباد یکی از پروژه هایی است که در این سفر به بهره برداری خواهد رسید و امیدوارم با حمایت استاندار لرستان، پس از افتتاح پتروشیمی خرم آباد شاهد راه اندازی واحدهای کوچک تر صنعتی با حضور بخش خصوصی باشیم  و بتواند گامی در جهت توسعه استان باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین افتتاح سد حوضیان الیگودرز و بیمارستان این شهرستان را نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در این سفر برشمرد و گفت: امیدوارم افتتاح این طرح ها گامی در جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم استان لرستان باشد.

بنابراین گزارش افتتاح سد حوضیان، بیمارستان شهید ولیان الیگودرز و پروژه پتروشیمی خرم آباد از برنامه های معاون اول رئیس جمهور در این سفر یک روزه است.

جهانگیری همچنین در نشستی با مدیران استان و نمایندگان بخش خصوصی، مهمترین برنامه های دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش استان لرستان در این زمینه را تشریح خواهد کرد.

وزرای نیرو و  نفت معاون اول رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

 

تعداد بازدید : ۱,۴۵۲