بولیوی قطب جدید پتروشیمی در امریکای جنوبی

بولیوی قطب جدید پتروشیمی در امریکای جنوبی
(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۲۷

بولیوی پس از یک دهه فعالیت در بخش صنعت پتروشیمی، با هدف توسعه این صنعت به دنبال جذب گسترده سرمایه گذاری های جدید است.

به گزارش نیپنا به نقل از شینهوا، اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی از شرکت های بین المللی فعال در زمینه صنعت پتروشیمی دعوت کرد تا برای شرکت در مناقصه و در اختیار گرفتن بزرگترین مجتمع پتروشیمی بولیوی پیشنهاد های خود را اعلام کنند.

این مناقصه برروی بزرگترین پروژه صنعتی بولیوی خواهد بود و در این راستا صنعت انرژی بولیوی که از اول می سال 2006 کار خود را آغاز کرده است  به مناسبت دهمین سالگرد فعالیت این صنعت مناقصه مورد اشاره را برگزار کرده است .

بزرگترین پروژه صنعت پتروشیمی بولیوی در گران چاکو در بخش تاریجا ساخته  می شود که پروپیلن و پلی پروپیلن تولید می کند و سالانه درآمدی معادل 2.2 میلیارد دلار امریکاخواهد داشت. بر اساس گزارش های منتشر شده انتظار می رود که این کارخانه سالانه 250 هزار تن پلیمر از پردازش بیش از 906 هزار تن پروپان در روز تولید کند .

همچنین این مجموعه پلاستیک مورد نیاز برای گوشی های موبایل، قطعات، لوله و موارد دیگر تولید خواهد کرد که در حدود 80 تا 90 درصد از محصولات آن به منظور صادر کردن به بازارهای بین المللی تولید می شود.

علاوه بر این بعد از راه اندازی این مجموعه بزرگ پتروشیمی انتظار می رود که 4000 شغل  مستقیم و تا 10 هزار شغل غیر مستقیم برای بومیان ایجاد کند و تولیدات آن در حدود 420 میلیون دلار در سال درآمدزایی داشته باشد.

لوییس آلبرتو سانچز وزیر نفت و انرژی بولیوی در رابطه با این پروژه گفت: این یک پروژه بسیار عظیم است و با سرمایه گذاری های خارجی تمام پییش بینی های آن به واقعیت تبدیل می شود .

 بر اساس این گزارش، بعد از بر گزاری مناقصه ، ساخت بزرگترین مجموعه پتروشیمی بولیوی در سال 2017 آغاز خواهد شد و انتظار می رود که در سال 2021فاز اول آن راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ساخت این  مجتمع پتروشیمی یک گام بزرگ برای ارتقای صنعتی یکی از فقیرترین کشورهای امریکا لاتین است. مورالس در مراسم آغاز به کار مناقصه بزرگ کارخانه پتروشیمی ضمن بیان این مطلب گفت: ما در حال حاضر به سمت صنعتی شدن پیش می رویم و انتظار داریم تا قراردادهای ساخت تا پایان سال جاری امضا شود . بولیوی آینده ی بزرگی دارد و راه اندازی فاز صنعتی بولیوی آن را به سمت ملی کردن صنعت انرژی و استفاده از درآمد خود برای سرمایه گذاری در زیرساخت های کشور کمک می کند.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۳۵۹