تا ساعاتی دیگر مجتمع پتروشیمی لرستان افتتاح می شود

تا ساعاتی دیگر مجتمع پتروشیمی لرستان افتتاح می شود
(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۳۲

طرح پتروشیمی لرستان با ظرفیت سالانه ٣٠٠ هزار تن اتیلن سبک و سنگین خطی امروز سه شنبه (14 اردیبهشت ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارنیپنا، پتروشیمی لرستان افزون بر اتیلن سبک و سنگین خطی، ٣٠ هزارتن بوتن-١ نیز تولید می کند و در صورت تامین خوراک کامل ، امسال با بالاترین ظرفیت اقدام به تولید خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، این مجتمع پتروشیمی که با سرمایه گذاری ٢٣٣ میلیون یورویی از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن تکمیل شده است، برای ٥٨٠ نفر اشتغال فراهم می کند و با راه اندازی صنایع پایین دستی این رقم تا پنج هزار شغل افزایش پیدا خواهد کرد.

پتروشیمی لرستان طی سه مرحله راه اندازی شده که نخستین آن شامل سرویس های جانبی در شهریورماه سال ١٣٩٢ بود، مرحله دوم مربوط به تولید بوتن -١ بود که در فروردین ١٣٩٣ راه اندازی شد و مرحله نهایی اواخر پارسال بود که مربوط به پلی اتیلن سبک و سنگین خطی است.

طرح پتروشیمی لرستان از آخرین فناوری های جهانی برای حفظ محیط زیست استفاده کرده و تأمین مالی و پیمانکاری آن از طریق منابع و متخصصان داخلی انجام شده است و مصداق کامل سیلاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 

تعداد بازدید : ۲,۵۷۸