رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

مدیران به ساخت داخل باور دارند

مدیران به ساخت داخل باور دارند
(شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۵:۴۹

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: دیدگاه مدیران برای تامین تجهیزات و قطعه های صنعت نفت مثبت است و خوشبختانه تعامل خوبی میان سازندگان و شرکت های تابعه وزارت نفت وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امروز شنبه(یازدهم اردیبهشت ماه) در نشستی خبری اظهار کرد: خرید از سازندگان ایرانی از سوی شرکت های تابعه وزارت نفت با وجود تمام چالش های موجود، از وضع مطلوبی برخوردار است  اما خرید تجهیزات خارجی از سوی برخی شرکت ها با وجود داشتن نمونه داخلی همچنان ادامه دارد.

رضا خیامیان افزود: مدیران ساخت داخل را باور دارند و ریسک های کار را قبول می کنند و این امر سبب ایجاد اعتماد میان طرفین شده است اما همچنان بر این نکته تاکید داریم که سازندگان ایرانی نیازمند حمایت هستند.

وی با بیان این که سازندگان ایرانی به دنبال هیچ رانتی نیستند، گفت: کیفیت و قیمت باید سرلوحه هرگونه فعالیتی قرار بگیرد و برای تسهیل در فضای کسب و کار نیازمند تعامل و همکاری میان تمام  فعالان صنعت نفت است .

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به این که انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت حدود 700 عضو دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم تا بیشترین سهم را در تأمین تجهیزات صنعت نفت کشور ایفا کنیم، به همین دلیل باید به دنبال رفع مشکلات پیش روی اعضای انجمن باشیم.

خیامیان با تأکید بر این که بزرگترین مشکل سازندگان تجهیزات صنعت نفت، موضوع مطالبات است، گفت: امید است که مسئولان دولتی در این زمینه فکر اساسی کنند تا شرکت های ایرانی با اطمینان بیشتری فعالیت کنند.

وی با بیان این که انجمن اکنون با دو مشکل عمومی و مشکل مربوط به صنعت نفت، دست به گریبان است، اظهار کرد: مشکلات عمومی ما بیشتر به مباحث مربوط به وزارت اقتصاد بازمی‌گردد که امیدواریم با رایزنی‌های صورت‌گرفته، این مشکلات برطرف شوند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ورود شرکت های خارجی را عامل رشد سازندگان داخلی دانست و گفت: سازندگان ایرانی از طریق مشارکت با شرکت های خارجی می توانند بازار منطقه را در اختیار بگیرند.

خیامیان با بیان این که سازندگان ایرانی در برخی بخش ها از جمله تجهیزات ثابت، به خودکفایی رسیده و صد درصد محصول را در داخل کشور می سازند، افزود: البته در بخش تجهیزات بالادستی صنعت نفت، محدودیت های وجود دارد که باید از طریق جذب فناوری های جدید، بهبود یابد.

 

 
تعداد بازدید : ۳,۱۳۶