بازدید مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح کود شیمیایی اوره لردگان

بازدید مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح کود شیمیایی اوره لردگان
(چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۰۹:۲۹

معاون وزیر نفت در امر پتروشیمی به منظور بررسی پیشرفت عملیات اجرایی پتروشیمی لردگان عازم این منطقه شد.

به گزارش نیپنا؛ مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راس هیئتی از مدیران ارشد این شرکت صبح امروز چهارشنبه( 8اردیبهشت ماه) به منظور بررسی روند اجرایی احداث پروژه کود شیمیایی اوره لردگان به این منطقه سفر کرد.

براساس این گزارش، گزارش های اجرایی طرح کود شیمایی اوره لردگان نشان می دهد که این طرح تا ابتدای فروردین ماه امسال از 41 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است.

محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی لردگان، اوره و آمونیاک است که ظرفیت تولید سالانه آن 1073 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک خواهد بود.

 پیش بینی می شود، بخش عمده­ای از آمونیاک تولیدی برای تولید اوره در داخل مجتمع اختصاص دارد و 74 هزار تن نیز به بازار عرضه می شود.

این گزارش می افزاید؛ شرکتهای آمونیاکازاله و استامی کربن به ترتیب لیسانس و دانش فنی بخشهای آمونیاک و اوره این طرح را بر عهده دارند.

مجتمع پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت 300 هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد (در فاصله 55 کیلومتری شهر لردگان و 7 / 2 کیلومتری روستای سندگان بالا) در حال احداث است.

این مجتمع به­ دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی (نزدیکی به سه­ خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

عمده­ ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می­ توان هم به ­صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به­ کار برد و هم در تولید مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات و اوره و دیگر کودهای شیمیایی از آن استفاده نمود. برخی دیگر از کاربردهای جزئی آمونیاک در تولید موادی مانند:لاستیک، کائوچو، بازیافت آب، تولید کاغذ و مقوا، تهیه پودرهای شستشو و صنایع چرم و پارچه است.

تعداد بازدید : ۵,۷۳۱