آغاز صادرات خوراک اتان ایالات متحده به اروپا

آغاز صادرات خوراک اتان ایالات متحده به اروپا
(دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۶:۲۴

صادارت پایدار خوراک اتان از سوی ایالات متحده به بازار اروپا که از اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، صادارت خوراک اتان ایالات متحده به بازار اروپا از اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شده است. شرکت اینئوس نخستین محموله اتان خود را در تاریخ 23 ماه مارس از آمریکا وارد کرد. این محموله از مارکوس هوک ایالات پنسیلوانیا و بوسیله JS Ineos Intrepid که یکی از نخستین شناور های ساخته شده برای حمل و نقل اتان است؛ به اروپا وارد شد.

باب پتل، مدیر عامل شرکت لیوندل بیسل، عنوان کرد: انتظار نداشتیم که اتان به یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده قیمت در اروپا تبدیل شود.

با این حال وی در تاریخ جمعه سوم اردیبهشت ماه اظهار داشت: علی رغم برقراری جریان صادرات اتان از آمریکا به اروپا، حداقل در کوتاه مدت، پتروشیمی های ایالات متحده با کمبود عرضه این محصول مواجه نخواهند بود.

پتل افزود: اگر چه پیش بینی می شود با روی کار آمدن واحدهای کراکر در نظر گرفته شده برای منطقه گلف کوست، تقاضا برای خوراک اتان به طور فزاینده ای افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: البته از طرفی با پیش رو بودن فصل عملیات تعمیر و نگهداری در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، و تعدادی دیگر در سه ماهه سوم امسال، میزان تقاضا تا حدودی تحت تاثیر قرار گیرد.

مدیر عامل لیوندل بیسل ادامه داد: گمان نمی رود واحدهای کراکر نفتا بتوانند با سطح سودآوری فعلی در آسیا و اروپا به فعالیت خود ادامه دهند.

پتل همچنین اظهار داشت: اگر چه تعداد زیادی پروژه احداث واحد کراکر اتان به ویژه در منطقه گلف کوست، در دست اجرا قرار دارد؛ اما تولیدکنندگان گاز طبیعی می توانند در زمان کوتاه تری نسبت به طرح های راه اندازی واحدهای کراکر، زیرساخت های لازم را برای تولید این خوراک توسعه دهند. خوراک اتان برای تولید اتیلن کاربرد دارد.

 

تعداد بازدید : ۱,۶۹۱