مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

سازندگان داخلی پشتیبان توسعه صنعت پتروشیمی ایران

سازندگان داخلی  پشتیبان توسعه صنعت پتروشیمی ایران
(دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۳۲

سازندگان تجهیزات و قطعه های مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایران به عنوان پشتیبان این صنعت نقش تاثیرگذاری در توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان دارند.

علی محمد بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم مشارکت بیشتر سازندگان داخلی در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: همزمان با به وجود آمدن فضای مثبت سیاسی در کشور امید است با پایان تحریم ها بتوانیم با انتقال دانش و فناوری های روز جهان،  صنعت پتروشیمی ایران را که امروز از ارکان اقتصاد کشور است در بالاترین سطح کمی و کیفی توسعه دهیم.

 مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد:  سازندگان توانمند ایرانی در راستای همکاری با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی با بهره گیری از تجربه، دانش و فناوری های روز جهان می توانند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کنند.

وی با بیان این که حمایت از سازندگان داخلی و خودکفایی در تولید قطعه های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد ملی مورد توجه تمام مسئولان است گفت: از طریق توانمندسازی بخش خصوصی می توان به برنامه های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی دست یافت و انتقال دانش فنی، بومی سازی فناوری، ساخت داخل تجهیزات و مواد، مورد حمایت کامل وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد:  کمیته های خودکفایی در بسیاری از مجتمع های پتروشیمی کشور با جدیت در حال فعالیت بوده و خوشبختانه استفاده از قطعه ها و تجهیزات تولید داخل افزایش یافته است و در این مسیر به دنبال استفاده از فناوری های برتر وکار آمد روز جهان هستیم.

وی باتاکید بر تلاش و فعالیت های شرکت ها و کمیته های خودکفایی در استفاده حداکثری از توانمندی سازندگان برتر و موفق داخلی برای برطرف کردن نیازهای مجتمع ها و طرح های پتروشیمی گفت: با توجه به تجربه ارزنده شرکت ها و کمیته های خودکفایی در سال های اخیر در حوزه ساخت و تامین اقلام و تجهیزات موردنیاز صنایع پتروشیمی، امیدواریم این تجربیات به دیگر صنایع کشور نیز منتقل شود تا با همکاری بیشتر بتوان در مسیر توسعه با شتاب بیشتری حرکت کرد.

بساق زاده افزود: مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی  و تولید محصولات متنوع، افزون بر تامین نیاز داخل، در بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده یابند.

تعداد بازدید : ۹۲۰