ثابت ماندن سطح تولید متانول ونزوئلا علی رغم نگرانی مشتریان اروپایی

ثابت ماندن سطح تولید متانول ونزوئلا علی رغم نگرانی مشتریان اروپایی
(یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۶:۱۰

ونزوئلا با وجود چالش های موجود در بخش های مختلف انرژی خود توانسته است سطح تولید متانول را ثابت نگاه دارد.

به گزارش نپینا به نقل از پلاتس، منابع آگاه به تازگی اعلام کردند که علی رغم نگرانی های شکل گرفته در بازار اروپا مبنی بر محدودیت های موجود برای عرضه گاز در بازار ونزوئلا و احتمال کمبود عرضه جهانی متانول، سطح تولید این محصول توسط شرکت Metor به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول در ونزوئلا ثابت خواهد ماند.

منابع هچنین می گویند: دو مجتمع بزرگ تولید متانول این شرکت در شرایط عادی به سر می برند و هیچ تغییری در روند فعالیت آن ها مشاهده نمی شود.

تولیدکنندگان متانول ونزوئلا شامل مجتمع های تولید SuperMetanol،  Metor I و Metor II هر یک با ظرفیتی به ترتیب معادل 725، 750 و 850 هزار تن در سال هستند.

منابع اروپایی به دنبال بحث های صورت گرفته درباره محدودیت عرضه گاز در ونزوئلا، نگرانی هایی را درباره کاهش حجم صادرات متانول از سوی این کشور در ماه های مه و ژوئن و افزایش قیمت اسپات (تک محموله ای) این محصول در بازار اروپا مطرح کردند. در تاریخ چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه، بهای اسپات متانول بر اساس FOB روتردام، با 7.5 یورو افزایش، به 181 یورو برای هر تن رسید.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی رسانه ها، ونزوئلا که از مهمترین صادرکنندگان نفت دنیا به شمار می رود؛ وابستگی شدیدی به برق حاصل از انرژی هیدروالکتریک دارد. اما خشکسالی اخیر در این کشور، ونزوئلا را با مشکلات جدی در این حوزه مواجه کرده است.

دولت ونزوئلا در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی، به تازگی تدابیری نظیر جلو کشیدن 30 دقیقه ای ساعت ها، کاهش تعداد روزهای کاری کارمندان دولتی به چهار روز و درخواست از صنایع سنگین برای کاهش مصرف انرژی را اتخاذ کرد.

تعداد بازدید : ۸۷۷