ادامه یافتن روند کاهشی درآمد پتروشیمی های عربستان

ادامه یافتن روند کاهشی درآمد پتروشیمی های عربستان
(شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۲:۱۷

شرکت های پتروشیمی عربستان مانند دیگر رقیبان در کشورهای عربی منطقه روند کاهش در آمد را تجربه می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز (arabnews)، نتایج عملکرد مالی شرکت پتروشیمی تصنیع (Tasnee) در سه ماهه اول سالی جاری میلادی حاکی از افت سود خالص این شرکت در سه ماهه اول سال 2016 است. اگر چه نتایج یادشده به سبب حجم فروش بیشتر، بهتر از پیش بینی کارشناسان بود. مانند بسیاری از شرکت های پتروشیمی عربستان، درآمد تصنیع متاثر از افت بهای نفت خام و به تبع آن قیمت محصولات این شرکت، از اواسط سال 2014 میلادی افت شدیدی را تجربه کرده است.

شرکت تصنیع برای مقابله با شرایط نامطلوب بازار، در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد با اجرای یک برنامه بازسازماندهی  (restructuring) گام هایی را در جهت کاهش هزینه ها و بازبینی قراردادها بردارد. در همین راستا این شرکت نزدیک به 2000 تا 7000 نفر از نیروهای خود را در سطح بین المللی تعدیل کرده است.

مطلق المرشد، مدیر عامل شرکت تصنیع، می گوید: انتظار نداریم نتایج اقدامات صورت گرفته به منظور بازسازماندهی فعالیت های شرکت، حداقل تا پایان سال 2016 تاثیر خود را بر میزان سودآوری نشان دهد. تاثیرات گام های برداشته شده ظرف 6 تا 9 ماه گذشته، به مرور در حال بروز یافتن است.

شرکت های پتروشیمی عربستان تا قبل از سقوط جهانی قیمت نفت خام، از مزیت خوراک و انرژی ارزان قیمت برخوردار بودند. اما به دنبال اصلاحات صورت گرفته توسط دولت عربستان در این حوزه، شرکت تصنیع اعلام کرده است که انتظار داریم این اصلاحات زیانی 190 میلیون ریالی (ریال سعودی) را متوجه نتایج عملکرد مالی ما در سال جاری میلادی سازد.

وی  افزود اصلاحات انجام شده سبب افزایش 47 میلیون ریالی هزینه های شرکت تصنیع در سه ماهه اول سال 2016 شد.

با این همه مدیر عامل تصنیع ابراز امیدواری کرد که با ادامه یافتن روند رو به رشد قیمت نفت خام و بهبود اوضاع اقتصاد جهانی، اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت در ادامه سال 2016 نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

تعداد بازدید : ۸۰۳