آمادگی صنعت پتروشیمی ایران برای همکاری با اروپایی ها

آمادگی صنعت پتروشیمی ایران برای همکاری با اروپایی ها
(چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۳:۴۰

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی خبر داد: صنعت پتروشیمی ایران آمادگی کافی برای همکاری با شرکت های اروپایی در بخش های مختلف این صنعت رو به رشد دارد.

فریدون فدایی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت: صنعت پتروشیمی ایران با شتاب در حال رشد است و ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت وجود دارد و خوشبختانه در نمایشگاه ایران پلاست مذاکرات خوبی با اروپایی ها و هندی ها  و چینی ها انجام شده  تا جایی که طرف های گفتگو قول مساعد داده اند تا در چند ماه آینده برای بازدید از طرح ها و امضا تفاهم نامه به ایران بیایند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی افزود:  تکمیل زنجیره ارزش باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و در حال حاضر دنیا در حال رفتن به سمت صنایع پایین دست پتروشیمی است ، بنابراین یکی از اهداف این صنعت  گسترش صنایع پایین دستی است.

وی ادامه داد: ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای که صنایع مادر پتروشیمی همچون آمونیاک ،متانول و ...را در اختیار دارد، باید به سمت گسترش صنایع  پایین دستی پیش برود تا از خام فروشی مواد اولیه نیز جلوگیری کند و ارزش افزوده مطلوبی را به دست آورد..

فدایی در رابطه با میزان سرما یه گذاری خارجی ها گفت: بعد از برداشته شدن تحریم ها میزان و برآورد سرمایه گذاری ها با توجه به نوع دیدگاه ها متفاوت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در گذشته بیشتر به چینی ها و هندی ها  فکر می کردیم اما با شرایط موجودبیشتر به استفاده از صنایع اروپایی فکر
می کنیم
.

فدایی در مورد چگونگی انتخاب سرمایه گذار در صنایع پایین دستی گفت: برای جذب سرمایه گذار فراخوان عمومی داده ایم،همچنین در نمایشگاه های مختلف مذاکراتی انجام شده، است ، اما نکته ای که حائز اهمیت است،علاقه ما برای حضور سرما یه گذاران داخلی در پروژه هاست،زیرا اولین دغدغه ما حل مشکلات و نیازکشورهمچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی تصریح کرد:ا لبته اگر کشوری در همسایگی ما و حتی کشورهای اروپایی بخواهد با ما مشارکت کند مشروط به تامین خوراک  ما آماده همکاری هستیم.

وی در رابطه با بازار صادرات بعد از برجام خاطر نشان کرد:  متقاضی برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران افزایش پیدا کرده و با کشور های زیادی در حال مذاکره هستیم و تقاضا کنندگان نیز در حال آماده سازی شرایط برای انجام معامله با ایران هستند

فدایی در رابطه با این که آیا کشور های عربی بازار هدف پتروشیمی ایران است ،گفت:کشورهای عربی در زمان تحریم نیز تنهابه عنوان  رابط  و پل با کشور های دیگر بودند و بازار هدف ما بیشتر هند، چین و اروپاست.

 وی تصریح کرد: ایران با توجه وجود زیر ساخت های مطلوب کشوری مناسب برای سرمایه گذاری به ویژه در صنعت پتروشیمی است و جذب سرمایه گذاری های خارجی می تواند تحرک خوبی را در طرح های توسعه ای به همراه داشته باشد.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۸۷