رقابت سالم شرط حیات واحد های تولیدی

رقابت سالم شرط حیات واحد های تولیدی
(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۰۶

رقابت سالم شرط حضور در بازار است و متاسفانه تولیدکنندگان زیرپله عرصه را برای تولیدکنندگان واقعی تنگ تر کرده به طوری که بازار پررونق را کساد کرده است بایستی در این زمینه نظارتهای اصلی صورت گیرد.

میترا قربعلی مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا در گفت و گو با خبرنگار نیپنا در مورد دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: نمایشگاه امسال برای نخستین بار عالی برگزار شد چرا که با استقبال مشارکت کنندگان مواجه بودیم.

 وی تصریح کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه نگه داشتن اسم شرکت و آشنایی با محصولات تولیدی شرکت های داخلی و خارجی است چرا که این امر سبب می شود که تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را  با دیگر شرکتها مقایسه کرده و کیفیت کالای تولیدی خود را ارتقا دهد.

مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا، ظرفیت و توان شرکت های ایرانی در حوزه صادرات را خوب ارزیابی کرده و نقش نمایشگاه‌های بین‌المللی در این عرصه را هم موثر دانست و تصریح کرد: ‌از مدیران نمایشگاه انتظار داریم دست کم در حوزه کشورهای همسایه که بازار هدف بسیار خوبی برای صنعت پلاستیک ایران محسوب می شود، برنامه ریزی بهتری داشته و زمینه حضور هیات های تجاری و فعالان اصلی این بازارها در نمایشگاه را فراهم کنند. 

وی یادآور شد: بیشتر مواد اولیه خود را برای تهیه نایلون و نایلکس و پلاستیک از پتروشیمی های داخلی تامین می کنیم به همین منظور برای توسعه صادرات با کشورهای ارمنستان، عراق، ترکیه و پاکستان مذاکراتی را انجام دادیم.

قربعلی در ادامه با بیان اینکه مجموعه هزینه هایی مانند تعرفه ماشین آلات، مالیات ها، سود بانکی و ... که بر تولیدکننده تحمیل می شود و شرایط رقابتی در صنعت پلاستیک، اثرات نامطلوبی بر تولید می گذارد خواستار بررسی جامع این ملاحظات در قالب یک برنامه بلندمدت و استراتژیک شد.

مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا، با تاکید براینکه برای ادامه حیات شرکت باید رقابت را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم چرا که در نظر داریم متریال  و مواد اولیه مورد نیاز شرکت را افزایش دهیم.

 وی تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون تولیدکنندگان زیرپله عرصه را برای تولیدکنندگان واقعی تنگ تر کرده و بازار پررونق را کساد کرده است بایستی در این زمینه نظارتهای اصلی صورت گیرد.

شرکت افق پلاستیک یکتا، تولید کننده نوارهای اخطاری و طیف متنوعی از رول ها و کیسه های نایلونی یک تا سه لایه است که در بسته بندی به کار می رود. محصولات این تولید کننده ایرانی در صنایع مختلف غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد. 

 مدیر داخلی عامل این شرکت می گوید که کاربرد متنوع محصول در صنایع مختلف به تولید کننده توانایی بیشتری در مقابله با شرایط  بازار می دهد.

تعداد بازدید : ۳,۱۲۰