میترا قربعلی مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا در گفت و گو با خبرنگار نیپنا در مورد دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: نمایشگاه امسال برای نخستین بار عالی برگزار شد چرا که با استقبال مشارکت کنندگان مواجه بودیم.
وی تصریح کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه نگه داشتن اسم شرکت و آشنایی با محصولات تولیدی شرکت های داخلی و خارجی است چرا که این امر سبب می شود که تولیدکنندگان محصولات تولیدی خود را با دیگر شرکتها مقایسه کرده و کیفیت کالای تولیدی خود را ارتقا دهد.
مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا، ظرفیت و توان شرکت های ایرانی در حوزه صادرات را خوب ارزیابی کرده و نقش نمایشگاههای بینالمللی در این عرصه را هم موثر دانست و تصریح کرد: از مدیران نمایشگاه انتظار داریم دست کم در حوزه کشورهای همسایه که بازار هدف بسیار خوبی برای صنعت پلاستیک ایران محسوب می شود، برنامه ریزی بهتری داشته و زمینه حضور هیات های تجاری و فعالان اصلی این بازارها در نمایشگاه را فراهم کنند.
وی یادآور شد: بیشتر مواد اولیه خود را برای تهیه نایلون و نایلکس و پلاستیک از پتروشیمی های داخلی تامین می کنیم به همین منظور برای توسعه صادرات با کشورهای ارمنستان، عراق، ترکیه و پاکستان مذاکراتی را انجام دادیم.
قربعلی در ادامه با بیان اینکه مجموعه هزینه هایی مانند تعرفه ماشین آلات، مالیات ها، سود بانکی و ... که بر تولیدکننده تحمیل می شود و شرایط رقابتی در صنعت پلاستیک، اثرات نامطلوبی بر تولید می گذارد خواستار بررسی جامع این ملاحظات در قالب یک برنامه بلندمدت و استراتژیک شد.
مدیر داخلی شرکت افق پلاست یکتا، با تاکید براینکه برای ادامه حیات شرکت باید رقابت را در سرلوحه کاری خود قرار دهیم چرا که در نظر داریم متریال و مواد اولیه مورد نیاز شرکت را افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون تولیدکنندگان زیرپله عرصه را برای تولیدکنندگان واقعی تنگ تر کرده و بازار پررونق را کساد کرده است بایستی در این زمینه نظارتهای اصلی صورت گیرد.
شرکت افق پلاستیک یکتا، تولید کننده نوارهای اخطاری و طیف متنوعی از رول ها و کیسه های نایلونی یک تا سه لایه است که در بسته بندی به کار می رود. محصولات این تولید کننده ایرانی در صنایع مختلف غذایی، دارویی و بهداشتی کاربرد دارد.
مدیر داخلی عامل این شرکت می گوید که کاربرد متنوع محصول در صنایع مختلف به تولید کننده توانایی بیشتری در مقابله با شرایط بازار می دهد.