ایران پلاست دهم راهگشای صادرات

ایران پلاست دهم راهگشای صادرات
(دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵) ۱۲:۱۵

مدیرعامل شرکت بسپارپلیمر آسیا گفت: امسال نمایشگاه ایران پلاست فرصت خوبی را برای صادرکنندگان ایرانی فراهم کرد.

حسین جدیدی مدیرعامل شرکت بسپارپلیمر آسیا در گفتگو با خبرنگار در خصوص حضور در دهمین نمایشگاه ایران پلاست اظهار داشت: این شرکت دارای دو برند معتبر به نامهای دریا پلیمر و ماهگون است بنابراین حضور در این نمایشگاه برای ما به عنوان راهگشای کلیدی بود که تصمیم گرفتیم در این نمایشگاه شرکت نماییم.

وی تصریح کرد: شرکت در این نمایشگاه بستر مناسبی را برای رقابت سالم و معرفی توانمندی های داخلی شرکت ها فراهم می کند همچنین برای توسعه اقتصادی و نیز ارتباط با کشورهای خارجی باید تولیدات خود را به نمایش گذاشت تا زنجیره صادراتی گسترش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بسپارپلیمر آسیا با اشاره به اینکه در طی سالهای اخیر با کشور ترکیه مبادلات تجاری داشتیم اظهار داشت: دهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال خوب بوده  به طوری که شرکتهای معتبر داخلی و خارجی حضور داشتند و این امر باعث شد که در این نمایشگاه مذاکرات گسترده ای را داشته باشیم.

جدیدی تاکید کرد: با کشورهای اروپای غربی، آلمان، دانمارک، بلژیک و ایتالیا مذاکراتی را برای تامین ماشین آلات انجام دادیم. امید است با اجرایی شدن برجام بستر صادراتی هموارتر شود.

وی با اشاره به این  که هم اکنون اکثر شرکت های تولید کننده با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند اظهار داشت: با توجه به این که دولت برای تولیدکنندگان تسهیلات و کارت اعتباری در نظر گرفته است پیشنهاد می شود که در صنعت پتروشیمی این امر مهم محقق شود تا با فروش اعتباری بسیاری از مشکلات این تولیدکنندگان برطرف شود.

مدیرعامل شرکت بسپارپلیمر آسیا تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که اقدام به خرید مواد اولیه می کنیم بخاطر نبود برخی از تسهیلات بایستی حداقل تا 5 روز منتظر بمانیم تا کلای خریداری شده به دستمان برسد این باعث می شود که تولید کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: پتروشیمی های داخلی مواد اولیه را بهصورت دو ماه یا سه ماه به صورت اعتباری در اختیار مصرف کننده قرار دهند تا به گردش مالی شرکتها کمک شود.

جدیدی تاکید کرد: اگر دولت بتواند تسهیلات مالی و صندوق خرید اعتباری را راه اندازی کندکمک قابل توجهی را به عرصه تولید کشور کرده است.

 مدیرعامل شرکت بسپارپلیمر آسیا با بیان اینکه این شرکت در تولیدات خود از تکنولوژی روز کشور چین بهره جسته است گفت: و در این نمایشگاه نیز با کشور تایوان و کشورهای اروپایی در خصوص دانش و فناوری مذاکرات را به عمل آوردیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما توسعه نیافته است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور محقق می شود که بسیاری از بروکراسی های ادارای، موانع بیمه و مالیات برداشته شود.

جدیدی افزود: خوشبختانه در صنعت پلاستیک واردات صورت نمی گیرد انتظار ما از دولت این است که بسترهای صادراتی را برای جضور در بازارهای قدرتمند جهانی فراهم کند.

 

تعداد بازدید : ۲,۹۹۷