مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

توسعه صنعت پتروشیمی با نمایشگاه ایران‌ پلاست

توسعه صنعت پتروشیمی با نمایشگاه ایران‌ پلاست
(یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵) ۱۲:۲۷

نمایشگاه ایران‌پلاست، راه را برای امضای تفاهم‌نامه‌های بیشتر و توسعه صنعت پتروشیمی، هموار می‌کند.

عادل نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه دهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، از مذاکره برای آغاز همکاری با بیش از 15 شرکت بین‌المللی خبر داد و اظهار داشت که تاکنون 7 تفاهم‌نامه برای ادامه همکاری امضا شده است.

نژادسلیم با بیان این مطلب که دهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، بسیار متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های قبلی است، اظهار کرد: به وضوح می‌توان شاهد این مساله بود که بخش خصوصی در این دوره و در صنعت پایین‌دستی بسیار فعال‌تر و پررنگ‌تر ظاهر شده و بخشی از این امر، شاید به واسطه حضور پررنگ‌تر خارجی‌ها باشد که بازار رقابت را گرم‌تر می‌کند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز و بهره‌مندی از مدیریت صحیح، تامین منابع مالی برای تمام بخش‌ها را امری ضروری دانسته و اظهار داشت که باید با استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده، دانش خود را به روز، تا بدین وسیلة زنجیره ارزش افزوده خود را تکمیل‌تر کنیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چشم‌انداز شرکت‌های مجموعه هلدینگ خلیج فارس، اظهار داشت که این شرکت‌ها باید با نگاه اقتصادی و کسب سود تولید کنند و در این مسیر، تعامل مثبت میان شرکت‌ها بسیار موثر است. نژادسلیم همچنین افزود: بهینه‌سازی واحدها، بهره‌وری و راندمان بالاتر، افزایش تولید، کاهش هزینه، نوآوری و تمامی اقدامات مثبتی که در مجتمع‌های پتروشیمی انجام می‌شود، نفع و سود بیشتری برای صنعت پتروشیمی ایران به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر همکاری مستمر این هلدینگ با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و امید به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بستری مناسب، تاکید کرد: به این همه، باید این مهم را افزود که بخش خصوصی با توجه به زیرساخت‌های مطلوب و دارا بودن نیروهای کارآمد و متخصص، آماده همکاری بیشتر برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران است.

به گزارش نیپنا، این نمایشگاه توانسته بیش از 500 شرکت خارجی تراز اول جهان را برای حضور در این نمایشگاه جذب کند.

دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 25 تا 29 فروردین ماه 1395 (13 تا 17 آوریل 2016 میلادی) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۴