لغو پروژه پتروشیمی یک میلیارد و 300 هزار دلاری شرکت پتروناس کمیکالز

لغو پروژه پتروشیمی یک میلیارد و 300 هزار دلاری شرکت پتروناس کمیکالز
(شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۵:۵۴

انتظار می رود تصمیم اخیر به بهبود بازگشت سرمایه شرکت پتروناس کمیکالز کمک شایانی کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت پتروشیمی پتروناس کمیکالز ( Petronas Chemicals ) مالزی در تاریخ پنجشنبه 26 فروردین ماه، از لغو پروژه یک میلیارد و 300 هزار دلاری الاستومر خود که بخشی از پروژه توسعه مجموعه یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی پتروناس، موسوم به راپید ( RAPID )، محسوب می شود؛ خبر داد.

بنا بر اعلام این شرکت، لغو پروژه الاستومر یادشده سبب کاهش 0.35 میلیون تنی ظرفیت تولید و حذف هزینه یک میلیارد و 300 میلیون دلاری آن خواهد شد.

این تصمیم به دنبال بررسی های انجام شده بر روی جنبه های مختلف این پروژه با توجه به چشم انداز بازار و پیش بینی بازگشت سرمایه احتمالی اتخاذ شده است.

در سوم نوامبر سال گذشته، شرکت پتروناس پتروکمیکالز برآورد کرد که برای افزایش سه میلیون و 500 هزار تنی ظرفیت تولید محصولات پلیمری، گلایکول ها و الاستومرها، نیازمند سرمایه گذاری سه میلیون و 900 هزار دلاری است.

پروژه راپید پتروناس شامل یک پالایشگاه با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز و یک مجموعه پتروشیمی دربردارنده یک واحد کراکر بخار با ظرفیت سه میلیون تن در سال خواهد بود.

انتظار می رود با در مدار تولید قرار گرفتن این طرح از اواسط سال 2019 میلادی، مجموعه یادشده قادر به تولید سالانه هفت میلیون و 700 هزار تن محصولات پتروشیمی باشد.

پروژه راپید قرار است در منطقه Pengerang ایالت جوهور مالزی به بهره برداری برسد.

تعداد بازدید : ۶۸۸