کیفیت رمز ماندگاری در بازار کردستان عراق

کیفیت رمز ماندگاری در بازار کردستان عراق
(جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵) ۱۵:۱۵

شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی ایران در صورتی می توانند در بازار عراق رقابت کنند که کیفیت پایداری داشته باشند.

آزاد شمقار عضو اتاق بازرگانی سلیمانیه  که به همراه هئیتی از کردستان عراق  در دهمین نمایشگاه ایران پلاست  شرکت کرده است در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: محصولات پتروشیمی ایران از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار هستند اما نوسان در کیفیت  محصولات صادراتی برخی از شرکت ها متاسفانه بازار را از دست ایرانی ها خارج کرده است.

وی افزود: ایران قابلیت آن را دارد تا بازار های مختلف عراق را در تمام بخش های صنعت پتروشیمی در دست گیرد و شرکت های حاضر در نمایشگاه ایران پلاست نشان دادند که سطح صنعت پتروشیمی ایران بسیار مطلوب است.

عضو اتاق بازرگانی سلیمانیه ادامه داد: شرکت های ترکیه رقیب اصلی ایران در بازار عراق هستند و کیفیت، قیمت و زمان تحویل مناسب سبب شده تا این شرکت ها بتوانند حضور خود را در کردستان عراق تثبیت کنند.

وی تاکید کرد: ایران سیاست منطقی و با ثباتی برای تجارت ندارد و این امر چالش اصلی شرکت های کردستان عراق با ایران است و سخت بودن قوانین و مقررات تجاری سبب شده تا حجم مبادلات دو جانبه به شدت کاهش یابد.

ازاد شمقار افزود:  ظرفیت های همکاری فراوانی وجود دارد و  امید است با اصلاح برخی از قوانین بتوانیم همکاری های خود را به ویژه در صنعت پتروشیمی افزایش دهیم.

تعداد بازدید : ۲,۰۵۹