مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد:

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست مهر 96 برگزار می‌شود

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست مهر 96 برگزار می‌شود
(دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵) ۱۷:۴۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی شعار برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست را کسب و کار جهانی عنوان کرد و افزود: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ۴ تا ۷ مهرماه سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، مهندس مرضیه شاهدائی در نشست خبری با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست گفت: چهارشنبه هفته جاری این نمایشگاه بین‌المللی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نفت به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۹۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه بین‌المللی حضور یافته‌اند، تصریح کرد: در مجموع از کل وسعت ۲۵ هزار متر مربعی این نمایشگاه، ۸ هزار متر مربع به شرکت‌های خارجی و ۱۷ هزار متر مربع به شرکت‌های ایرانی غرفه واگذار شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به مشارکت حدود ۲۵ کشور جهان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران ‌پلاست اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۳ کشور اروپایی، ۱۰ کشور آسیایی و دو کشور از آفریقا و استرالیا حضور یافته‌اند.

این مقام مسئول یکی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های ایران پلاست را توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات پلیمری و پتروشیمی عنوان کرد و افزود: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌آفرینی پایدار، یکی از اهداف اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور است.

شاهدائی در ادامه در خصوص تغییر زمان برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست از مهرماه به فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: با توجه به برگزاری نمایشگاه K آلمان در مهرماه سال جاری و نزدیک بودن زمان برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه ایران پلاست، تصمیم بر این گرفتیم که نمایشگاه ایران پلاست را در فروردین ماه سال جاری برگزار کنیم.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه استقبال گسترده شرکت‌های اروپایی و آسیایی از برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به دلیل ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی یا صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران است، تاکید کرد: ثبت‌نام شرکت‌ها پیش از اجرای برجام انجام شده و به عبارتی دیگر مزیت‌های بالای سرمایه‌گذاری، پای شرکت‌های بزرگ بین‌الملی را به این نمایشگاه باز کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه تنوع خوراک برای صنایع بالادستی و پایین‌دستی پتروشیمی یکی از مزیت‌های جذب سرمایه‌گذاران است، تاکید کرد: برخلاف عربستان و سایر کشورهای عربی، در ایران خوراک‌های متنوع نفتی و گاز طبیعی برای توسعه بخش بالادستی پتروشیمی وجود دارد و خوراک یک مزیت بزرگ برای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در ادامه زنجیره ارزش توسعه صنعت پتروشیمی در کشور، گفت: بر این اساس ایجاد شهرک‌های صنعتی پتروشیمی و صدور مجوزهایی برای ساخت‌ صنایع پایین‌دستی در کنار مجتمع‌های بخش بالادستی پتروشیمی از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا بوده به طوری که به عنوان نمونه قرار است در کنار مجتمع پتروشیمی کردستان، ایلام و کرمانشاه، صنایع متعدد تکمیلی پتروشیمی احداث شود.

این مقام مسئول شعار برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست را کسب و کار جهانی عنوان کرد و افزود: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ۴ تا ۷ مهرماه سال ۱۳۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱۳,۰۹۷