ایران پلاست فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران

ایران پلاست فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵) ۱۱:۵۵

عضو کمیته پتروشیمی مجلس گفت: ایران پلاست بهترین فرصت برای ارائه توانمندی ها و دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران است و در این راستا برای کاربردی‌تر کردن راهبرد اقدام و عمل در موضوع اقتصاد مقاومتی، می‌تواند اثرگذاری خوبی را ایجاد کند.

الیاس طاهری عضو کمیته پتروشیمی مجلس در آستانه برگزاری دهمین نمایشگاه ایران پلاست و  پیامدهای آن برای صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در تمام بخش ها ظرفیت تأثیرگذاری بر اقتصاد کشور را دارد، زیرا موضوع زنجیره ارزش را پیگیری می‌کند؛ بنابراین، با توجه به نامگذاری امسال، اهمیت این راهبرد نیز افزایش می‌یابد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اگر این نمایشگاه بتواند در راستای تحقق شعار امسال و کاربردی‌تر کردن آن عمل کند به ‌طور حتم پیامدهای مثبت آن افزایش می‌یابد و امید است بتوان اقتصاد مقاومتی را در زمینه های مختلف اقتصادی و صنعتی محقق کرد.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به راهبرد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی می‌تواند حربه فشار اقتصادی را از دشمنان بگیرد. ازاین‌رو، اهتمام نسبت به آن ضروری است، بنابراین باید اقتصاد مقاومتی را در پتروشیمی به عنوان صنعتی که منع از خام فروشی می شود با جدیت و همکاری و تعامل همگان دنبال کرد.

وی با اشاره به چالش خام فروشی مواد اولیه گفت: برخی کشورها باوجودآنکه از منابع غنی نفت و گاز برخوردار نیستند به صادرکننده محصولات پتروشیمی تبدیل ‌شده‌اند زیرا نفت وارداتی را فرآوری می‌کنند و باید کشورمان نیز با استفاده از ظرفیت های موجود با توسعه صنعت پتروشیمی به سوی تولید محصولات  نهایی گام بردارد.

طاهری افزود: به ‌طور حتم، صنایع پتروشیمی قادر به کاهش خام فروشی از مسیر فرآوری هستند و می‌توانند افزون بر کمک به موضوع اشتغال، تولید و ارزآوری به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند.  

تعداد بازدید : ۱,۶۳۶