رئیس اتاق مشترک ایران و آلمان:

ایران پلاست، گام مشترک تهران-برلین برای همکاری در صنعت پتروشیمی

ایران پلاست، گام مشترک تهران-برلین برای همکاری در صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵) ۱۱:۳۷

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان گفت: صنایع پتروشیمی آلمانی با حضور در نمایشگاه ایران پلاست، فناوری تولید، انواع ماشین آلات و خطوط تولیدی استاندارد خود را معرفی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: زمینه های همکاری دو کشور برای توسعه روابط مهیا است و در این مسیر حضور شرکت های آلمانی در دهمین نمایشگاه ایران پلاست می تواند زمینه های مشترکی را برای همکاری های آتی رقم بزنند.

امید یراقی با تاکید بر اهمیت گسترش روابط ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: با توجه به ورود خودروسازان خارجی و به ویژه آلمانی به بازار ایران در دوران پساتحریم، استانداردهای بالای این خودروها به صنایع قوی و پیشرفته تولید پلاستیک برای تامین قطعات نیازمند خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا صنایع پلاستیک و مواد پتروشیمی آلمانی با حضور در نمایشگاه ایران پلاست، سعی در ارائه آخرین فناوری های تولید، انواع ماشین آلات صنعتی و خطوط تولیدی استاندارد خود را دارند تا در آینده همکاری های خود را با شرکت های ایرانی گسترش دهند.

رئیس اتاق ایران و آلمان گفت: با توجه به تمایل اروپایی ها به تولید مشترک خودرو در ایران، قطعات مورد نیاز در در این خودروها به دلیلی این که دارای قطعات با کیفیت و دارای استانداردهای جهانی هستند و با وجود مواد اولیه و ظرفیت های تولید این قطعات در داخل ایران، به ارتقا تکنولوژی و خط تولید برای تامین قطعات آنها در ایران نیازمندیم.

یراقی با اشاره به کمپانی های مرسدس بنز، فولکس واگن و آئودی به عنوان خودروسازان مطرح آلمانی که علاقه مند به حضور در ایران هستند افزود: نمایشگاه ایران پلاست برای این شرکت ها در قالب یک پلتفورم مطرح است؛ لذا آنها امیدوارند ایرانی ها برای تامین قطعات خودروهای استاندارد خارجی از خطوط تولید مطابق با استانداردهای آلمان و اروپا استفاده کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نمایشگاه ایران پلاست بخشی از همکاری های عظیم و گسترده بین المللی در صنایع پتروشیمی است افزود: شرکت های بزرگی مانند باسف آلمان نیز برنامه سرمایه گذاری های سنگین و تولید بلند مدت در ایران را دارند که مذاکره ها و کار خود را جدا از نمایشگاه ایران پلاست پیگیری می کنند.

تعداد بازدید : ۲,۴۸۰