دعوت ایران از هند برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

دعوت ایران از هند برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵) ۱۷:۲۹

سفیر ایران در دهلی نو با دعوت از هندی ها برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران گفت: هندوستان علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی صنعت نفت ایران است.

به گزارش نیپنا، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند، امروز (چهارشنبه، ١٨ فروردین ماه) در آیین گشایش نمایشگاه P4 (پلاستیک، پتروشیمی، چاپ و بسته بندی) که با حضور وزیر نفت هند و تعدادی از کارشناسان شرکت های نفت و گاز و انرژی در مرکز نمایشگاهی هند در نویدا گشایش یافت به هندی ها پیشنهادکرد: شرکت های هندی از فرصت مغتنمی که بعد از رفع تحریم ها به وجود آمده برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند.

وی افزود: همکاری ایران و هند در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت سابقه‌ای طولانی دارد و دو کشور در دوران جدید می‌توانند این همکاری را توسعه دهند.

انصاری ادامه داد: هند علاقمند به مشارکت و سرمایه گذاری در بخش های پایین دستی صنعت نفت ایران بویژه پتروشیمی و کود شیمیایی است.

 بر اساس گزارش ایرنا، سفیر کشورمان در هند با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه پتروشیمی، (پلاستیک، چاپ و بسته بندی) هند، افزود: مواد اولیه بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده در بخش پتروشیمی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران با داشتن ذخایر عظیم گاز به عنوان ماده اولیه پتروشیمی از ظرفیت بالایی برای همکاری با هند برخوردار است، همچنین فاصله نزدیک میان ایران و هند از دیگر عوامل گسترش همکاری دو کشور است.

انصاری با بیان این که فرمول قیمت گذاری گاز در ایران نهایی شده است، عنوان کرد: سرمایه گذاران هندی می‌توانند از مزیت های موجود در ایران برای سرمایه گذاری و ساخت محصولات درایران و انتقال آن به بازار بزرگ هند بهره‌مند شوند.

سفیر ایران در هند در ادامه، اقتصاد ایران و هند را مکمل یکدیگر دانست و گفت: ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و هند به عنوان مصرف کننده بزرگ انرژی، فرصت های زیادی برای همکاری دارند.

گفتنی است که نمایشگاه پتروشیمی، پلاستیک، چاپ و بسته بندی با حضور شرکتهای مختلف ازجمله ایرانی ها در مرکز نمایشگاه های هند در نویدا دهلی نو ازدیروز به مدت چهار روز در جریان است.

تعداد بازدید : ۲,۴۲۳