افزایش ظرفیت تولید اکریلونیتریل روسیه

افزایش ظرفیت تولید اکریلونیتریل روسیه
(چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵) ۱۲:۰۸

اکریلونیتریل در تولید کوپلیمرهایی چون اکریلونیتریل بوتادین استایرین ( ABS ) و استایرن- اکریلونیتریل ( SAN ) کاربرد دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews ، شرکت لوک اویل روسیه از برنامه خود برای افزایش ظرفیت تولید اکریلونیتریل در مجتمع پتروشیمی Saratovorgsintez ، واقع در شهر ساراتوف در جنوب غرب روسیه خبر داد.

این طرح شامل ارتقاء و نوسازی این مجتمع برای افزایش ظرفیت تولید دو محصول اصلی آن یعنی اکریلونیتریل و سدیم سیانید است. اکریلونیتریل در تولید کوپلیمرهایی چون اکریلونیتریل بوتادین استایرین ( ABS ) و استایرن- اکریلونیتریل ( SAN ) کاربرد دارد.

قرار است 40 هزار تن به ظرفیت تولید این مجتمع افزوده شود و ظرفیت فعلی از 150 هزار تن، به 190 هزار تن در سال افزایش یابد. طراحی پروژه طی سال های 2012 و 2013 صورت گرفت و مطالعات لازم برای افزایش ظرفیت در سال 2014 تکمیل شد.

شرکت لوک اویل همچنین از سال 2011 در حال افزایش ظرفیت تولید سدیم سیانید مجتمع  Saratovorgsintez  بوده است. در همین سال حجم تولید این محصول به180 هزار بشکه در سال بالغ شد. از طرفی مرحله اول برنامه افزایش مجدد ظرفیت سدیم سیانید به 30 هزار تن در سال، تا پایان امسال تکمیل می شود.

به علاوه لوک اویل در ماه آوریل، تولید اتیلن و پروپیلن را در مجتمع Stavrolen این شرکت واقع در بودیونوفسک، در جنوب روسیه، از سر گرفت. این مجموعه به دنبال آتش سوزی شدید در فوریه 2014 تعطیل شده بود و تحت عملیات تعمیر و بازسازی قرار داشت.

عملیات نوسازی شامل تجهیز مجدد واحد تولید اتیلن، به منظور افزایش ظرفیت فرآوری خوراک گاز بوده است. طی عملیات بازسازی کوره های کراکینگ، تجهیزات جدیدی چون مجموعه های تبخیر خوراک گاز و ستون های water flush نیز در این مجتمع نصب شدند.

مجتمع Stavrolen ، دومین تولیدکننده پلی اتیلن سبک ( LDPE ) و سومین عرضه کننده پلی پروپیلن روسیه محسوب می شود. این مجموعه 50 هزار تن وینیل استات، و به ترتیب 300 و 120 هزار تن پلی اتیلن و پلی پروپیلن در سال تولید می کند.

تعداد بازدید : ۲,۰۸۶