همکاری شرکت شل و سینوک برای توسعه طرح های پتروشیمی چین

همکاری شرکت شل و سینوک برای توسعه طرح های پتروشیمی چین
(سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵) ۰۹:۳۵

چینی ها با کمک شرکت شل صنعت پتروشیمی خود را گسترش می دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت ملی نفت فلات قاره چین ( CNOOC ) موسوم به سینوک و شرکت Nanhai BV که از زیرمجموعه های شرکت هلندی- انگلیسی رویال داچ شل به شمار می رود؛  از نهایی شدن تصمیم خود برای سرمایه گذاری در مجموعه پتروشیمی خود واقع در شهر هویژو (Huizhou ) چین خبر دادند.

مجموعه یادشده حاصل سرمایه گذاری مشترک ( JV ) این دو شرکت است و هر یک 50 درصد از سهام آن را در اختیار دارند. تصمیم مذکور در راستای تفاهم نامه ای که در ماه دسامبر سال گذشته میان دو شرکت به امضاء رسید؛ اتخاذ شده است.

این پروژه که شرکت پتروشیمی شل ( CSPC ) متعهد به اجرای آن خواهد بود؛ شامل احداث یک واحد جدید کراکر اتیلن و یک واحد تولید مشتقات اتیلن با هدف افزایش ظرفیت تولید این محصول به بیش از یک میلیون در سال است.

با تکمیل تاسیسات جدید، ظرفیت تولید اتیلن دو برابر می شود. این تاسیسات همچنین دربردارنده یک مجتمع تولید استایرن مونومر و پروپیلن اکساید ( SMPO ) است که در نوع خود بزرگترین در چین محسوب می شود.

شرکت پتروشیمی شل همچنین قرار است پروژه در حال پیشرفت ساخت مجتمع های پتروشیمی شرکت سینوک در مجاورت مجموعه پتروشیمی خود در هویژو استان گوانگ دونگ را که در انتظار دریافت تاییدیه های نهایی به سر می برد؛ بر عهده گیرد. 

گراهام ونت هوف، معاون اجرایی شل کمیکالز، عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که در این طرح توسعه ای مشارکت داریم. با توجه به این که ما در تصمیم گیری برای پیشبرد طرح های جدید به طور گزینشی عمل می کنیم؛ تصمیم اخیر از اعتماد شرکت شل به پتانسیل بالای رشد در چین حکایت دارد. پروژه یادشده شرکت شل و سینوک را در موقعیت یکی از عرضه کنندگان عمده برای تامین نیاز فزاینده مشتریان در این کشور قرار می دهد.

انتظار می رود که شرکت شل از فناوری های OMEGA ، SMPO و Polyols برای پروژه پتروشیمی Nanhai استفاده کند. این تکنولوژی ها قادر به تولید 150هزار تن اتیلن اکساید، 48 هزار تن اتیلن گلایکول و 600 هزار تن پلی اول با کیفیت بالا در سال هستند.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۶