آلبرتا قطب جدید پتروشیمی در کانادا

آلبرتا قطب جدید پتروشیمی در کانادا
(شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۱۵

کانادا با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی قصد دارد سرمایه گذاری های جدیدی را انجام دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از بلومبرگ، مجتمع پتروشیمی آلبرتا قصد دارد  3میلیارد دلار کانادا معادل 2.2 میلیارد دلار امریکا برای توسعه صنعت خود و خارج شدن از رکود اقتصادی ناشی از افت قیمت انرژی سرمایه گذاری کند و شرکت پلاستیکی ویلیامز قصد دارد تا به عنوان پیمانکار پروژه از این کمک مالی بهره برداری کند.

شرکت ویلیامز که توسط دو شرکت خط لوله گاز طبیعی و انرژی ال پی و شرکت سرمایه گذار گورادیا در زمینه محصولات شیمیایی خریداری شده است قصد دارد به منظور توسعه صنعت پلاستیک در کانادا از تسهیلات آلبرتا و ادامه پروژه پتروشیمی ادمونتون استفاده کند.

مجتمع پتروشیمی آلبرتا در حال حاضر بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی در کانادا، 4 طرح تولید اتیلن از طریق خوراک گاز طبیعی در دست دارد و به منظور کاهش هزینه های تولید و دسترسی به شبکه لوله کشی متراکم گاز در لوییزیانا و حفظ جایگاه خود در بازار رقابت قصد دارد تا یک سرمایه گذاری گسترده انجام دهد. بر این اساس تسهیلاتی به میزان 500 میلیون دلار کانادا برای ساخت پروژه های پتروشیمی و تولید محصولات پایین دست مانند پلاستیک، مواد شوینده و منسوجات در نظر گرفته است .

دیوید چاپل رییس شرکت پلاستیکی ویلیامز در رابطه با این تسهیلات می گوید: مشوق هایی مانند این، به دست آوردن یک پروژه را سخت کرده و خود به نوعی مانع اولیه محسوب می شود با این حال ویلیامز قصد دارد برای افزایش منافع خود پیمانکاری این پروژه را کسب کند که نیازمند فاکتورهایی برای رسیدن به به سرمایه گذاری نهایی است. به دست آوردن یک صنعت جدید خیلی سخت است.

مجتمع پتروشیمی مشترک ویلیامز به گونه ای عمل می کند که ویلیامز در واحد تولیدی پروپان با حذف هیدروژن از گاز مایع پروپیلن تولید کرده و  گورادیا در طرحی دیگر پروپیلن را به گلوله های پلاستیکی تبدیل می کند.

چاپل در ادامه گفت: ویلیامز، اولین بار در سال 2013 با ساخت یک مرکز هیدروژن زدایی پروپان در آلبرتا همکاری خود را آغاز کرد و در حال حاضر برای کسب این تسهیلات در حال مذاکره با دولت است. 

وی در پایان گفت: تولید کنندگان صنایع پایین دست پتروشیمی می توانند با استفاده از گلوله های پلاستیکی محصولاتی مانندظروف یکبارمصرف و سپر اتومبیل و .. که در حال حاضر از ایالات متحده وارد می شود تولید کنند و این مجتمع با استفاده سالانه پروپان به ارزش 250 میلیون دلار کانادا می تواند کل نیاز سالانه تولید کنندگان صنایع پلاستیک را تامین کند که برای تجارت کانادا انقلاب بزرگی محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۴,۰۶۰