افتتاح نخستین پروژه پتروشیمی شمال شرق هند

افتتاح نخستین پروژه پتروشیمی شمال شرق هند
(چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴) ۱۴:۰۸

این نخستین پروژه پتروشیمی در شمال شرق هند به شمار می رود و بخشی از توافقنامه تاریخی امضا شده در تاریخ 15 آگوست 1985 میلادی برای توسعه اجتماعی-اقتصادی این منطقه محسوب می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، هفته گذشته طرح 10  هزار کرور روپیه ای احداث واحد کراکر گاز ایالت آسام هند را افتتاح کرد.

در سال 2007 ، مانموهان سینگ، نخست وزیر سابق این کشور، دستور آماده سازی مقدمات بهره برداری از این پروژه را در Lepetkata واقع در شهرDibrugarh در ایالت آسام صادر کرد.

طرح یادشده حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت پتروشیمی گایل (70 درصد)، دولت محلی ایالت آسام (10 درصد)، شرکت نفت هندی Oil India Limited (ده درصد) و پالایشگاه  Numaligarh (ده درصد) است که تحت رهبری شرکت Brahmaputra Crackers and Polymers Ltd   اجرایی می شود.

ظرفیت تولید این پروژه معادل 220 هزار تن پلی اتیلن و 60 هزار تن پلی پروپیلن در سال است.

مودی که در یک بازدید سه روزه از ایالات آسام، آندرا پرادش و اوریسا به سر می برد: پس از افتتاح این طرح، عنوان کرد: معتقدم که این طرح ها باید سال ها پیش به بهره برداری می رسید. توسعه مناطق شرقی یکی از اولویت های اصلی دولت برای توسعه همه جانبه در سراسر کشور است. از این رو راه اندازی طرح ها توسعه ای در شمال شرق هند، یکی از اولویت های مهم ما به شمار می رود.

وی همچنین افزود: تاخیر در بهره برداری از پروژه ها به معنای افزایش بی رویه هزینه هاست.

آسام یکی از ایالات کشور هند، واقع در منتهای شمال شرقی آن کشور، میان برمه و بنگلادش و در دامنه‌های هیمالیای شرقی واقع است.


تعداد بازدید : ۱,۲۸۵