آغاز به کار بزرگترین مجموعه تولید پلی اتیلن مکزیک در سه ماهه اول 2016

آغاز به کار بزرگترین مجموعه تولید پلی اتیلن مکزیک در سه ماهه اول 2016
(دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴) ۱۰:۲۵

انتظار می رود نخستین گریدهای پلی اتیلن این مجموعه در ماه مارس عرضه شده و روانه بازار شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند که قرار است تولید پلی اتیلن در مجموعه پتروشیمی Etileno XXI مکزیک، در سه ماهه نخست سال جاری میلادی آغاز شود. بیشتر رزین تولیدی در این مجموعه روانه بازار ایالات متحده می شود.

این منابع همچنین می گویند: انتظار می رود نخستین گریدهای پلی اتیلن این مجموعه در ماه مارس عرضه و تا سه ماهه دوم سال 2016 گرید های متنوعی برای صادرات به آمریکا تولید شوند.

مقامات شرکت مجری طرح پیشتر اعلام کرده بودند که عملیات در واحد کراکر این مجموعه از ماه فوریه آغاز می شود و محصولات مجتمع های تولید پلی اتیلن در ماه مارس روانه بازار می شود.

اگر چه صحبت هایی در مورد عدم عرضه رزین پلی اتیلن مجموعه پتروشیمی Etileno XXI در بازار ایالات متحده مطرح بود؛ در نهایت با توجه به این که صادرات به آمریکا همواره نقش مهمی در استراتژی این شرکت ایفا کرده است؛ تصمیم برای عرضه محصولات این مجموعه به ایالات متحده مورد تایید قرار گرفت.

با بهره برداری از این پروژه، واحد کراکر بخار مجموعه پتروشیمی یاد شده قادر به تولید یک میلیون تن اتیلن در سال خواهد بود. همچنین یک میلیون تن گریدهای مختلف پلی اتیلن در این مجموعه تولید می شود.

پروژه Etileno XXI حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت براسکم برزیل و Grupo Idesa مکزیک است و با هدف تامین تقاضای فزاینده مکزیک برای پلی اتیلن و رشد صادرات این کشور صورت می گیرد. براسکم و Grupo Idesa به ترتیب 75 و 25 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارند.

پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی ازمحصولات شامل ظروف پلاستیکی مواد غذایی، شوینده ها، شامپو، کیف، لوله، بطری شیر، اسباب بازی، پوشک بچه و پروتزهای پزشکی به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۵۹۵