افت حجم تولیدات پتروشیمی شرکت بی پی در اروپا در سال 2015

افت حجم تولیدات پتروشیمی شرکت بی پی در اروپا در سال 2015
(یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴) ۱۰:۳۹

عواملی از قبیل نرخ بالای بهره برداری و فناوری های قدیمی در برخی از مجتمع ها، مشکلات فنی فراوانی را برای واحدهای تولید پلیمر و کراکر اروپا به همراه داشته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، میزان تولیدات پتروشیمی شرکت بی پی در اروپا طی سال 2015 ، 8.4 درصد در مقایسه با سال 2014 کاهش یافت و به رقم سه میلیون و 500 هزار تن رسید. 

این شرکت اعلام کرد: این در حالیست که تولید جهانی محصولات پتروشیمی بی پی با 5.3 درصد افزایش در سال 2015 ، به 14 میلیون و   800 هزار تن در سال رسید که عمدتا به رشد 19.7 درصدی تولید در خارج از ایالات متحده و اروپا و رسیدن به رقم هفت میلیون و 600 هزار تن در سال برمی گردد. در آمریکا میزان تولید با افت 4.6 درصدی به سه میلیون و 700 هزار تن در سال رسید.

توقف فعالیت تعداد زیادی از واحدهای کراکر بخار اروپا در سال 2015 ، به کاهش تولید در این منطقه دامن زد. در پایان ماه مارس مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی شرکت بی پی در گلزنکیرشن ( Gelsenkirchen ) آلمان به سبب مشکل تامین برق اعلام وضعیت اضطرار ( force majeure ) کرد. این مجموعه در بردارنده دو واحد کراکر با ظرفیت ترکیبی یک میلیون و 50 هزار تن در سال است.

همچنین در آغاز ماه ژوئیه شرکت بی پی که از سهامداران پالایشگاه Mineraloelraffinerie Oberrhein در کارلسروهه ( Karlsruhe ) آلمان به شمار می رود؛ از بروز مشکل در بخش ارسال محموله های پروپیلن از این پالایشگاه خبر داد.

در سال 2015 اروپا به طور غیر معمولی شاهد افزایش بی سابقه توقف فعالیت واحدهای کراکر بود که این موضوع در ماه مارس با کاهش 25 درصدی تولید این واحدها در شمال غرب اروپا به اوج خود رسید.

به دنبال بروز یک رشته مشکلات پیش بینی نشده در طول کل زنجیره تولید در سال گذشته، انتظار می رود موضوع قابلیت اطمینان سرمایه ( asset reliability ) واحدهای کراکر و صنایع پایین دستی اروپا، یکی از مهمترین چالش های صنعت پتروشیمی این قاره در سال 2016 باشد.

تعداد بازدید : ۹۷۶