موج رونق به تالار پتروشیمی بورس کالا رسید

موج رونق به تالار پتروشیمی بورس کالا رسید
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۱۵:۲۴

هفته گذشته حجم معاملات محصولات پلیمری، شیمیایی و قیر در بورس کالای ایران با افزایش روبه رو شد تا مصرف کنندگان این محصولات دست پر تالار معاملات را ترک کنند .

به گزارش نیپنا، حجم معاملات فرآورده های نفتی و پتروشیمی هفته گذشته به ۲۵۸ هزار و ۶۱۵ تن رسید که نسبت به هفته ماقبل آن رشدی حدود ۱۴درصد داشت. 

در هفته گذشته حجم معاملات محصولات پلیمری نیز به بیش از ۵۶ هزار تن رسید که نسبت به هفته ماقبل آن رشد ۲۱درصدی را نشان می دهد؛ دو هفته پیش ۴۶ هزار تن مواد پلیمری در بورس کالا معامله شده بود .

بررسی جزییات معاملات هفته قبل نشان می دهد که پلیمرهایی نظیر پلی اتیلن های سبک فیلم، پی وی سی ها، پلی استایرن های معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز و همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ و پلی اتیلن سنگین ایکس تری امیرکبیر با افزایش حجم معاملات روبه رو بودند .

در همین حال حجم عرضه محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت ۱۰۷ هزار و ۳۴۵ تن و تقاضا نیز بالغ بر ۹۵ هزار و ۹۲۹ تن رقم خورد .

همچنین حجم معاملات محصولات شیمیایی و قیر نیز به ۳ و ۱۶ درصد نسبت به دو هفته قبل رشد داشت تا فعالان تالار نقره ای هفته پر رونق را سپری کنند. گفتنی است در رینگ محصولات شیمیایی دو محصول جوش شیرین و سودکاستیک بیش از کالاهای دیگر مورد توجه خریداران قرار داشتند.

تعداد بازدید : ۱,۴۰۷