افتتاح واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با استفاده از کاتالیست تولید اکسیر نوین

افتتاح واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با استفاده از کاتالیست تولید اکسیر نوین
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۵۵

مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با استفاده از کاتالیست تولید داخل با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، افتتاح شد.

به گزارش نیپنا؛ در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با حمایت موثر شرکت اسپک، کاتالیست مورد نیاز واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان که سازمان محیط زیست آن را "فن  آوری سبز" می خواند، توسط شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا به طور کامل بومی سازی شد.

مهندس چاووشی مدیر عامل پالایشگاه اصفهان دراین مراسم با تاکید بر اینکه کیفیت بنزین تولیدی با کاتالیست بومی شده به یورو 5 افزایش خواهد یافت، گفت: علیرغم اینکه کاتالیست مذکور بیش از 5 ماه است که در سرویس قرار دارد این موضوع به منظور اثبات کیفیت آن تاکنون رسانه ای نشده  بود .

هنمچنین در این مراسم، زرگرپور استاندار اصفهان نیز افزود: افزایش کیفیت هوای استان اصفهان جزء اولویت های کاری است و بومی سازی کاتالیست از آرزوی های ایشان بوده که با افتتاح واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با کاتالیست داخلی، این آرزوی بزرگ برآورده شده و به زودی هوای اصفهان با افزایش کیفیت بنزین تولیدی، بهبود خواهد یافت.

در ادامه، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن استقبال از افتتاح واحد بنزین سازی یورو 4 در استان اصفهان گفت:  اهمیت به محیط زیست از ضرورتی ترین اولویت های  دولت تدبیر و امید است و معصومه ابتکار این کاتالیست را " فن آوری سبز" خواند و اظهار امیدواری کرد با افتتاح چنین واحدهایی شاهد ارتقاء هر چه بیشتر شرایط زیست محیطی باشیم.

شایان ذکر است تولید کاتالیست ایزومریزاسیون دارای یکی از پیچیده ترین فناوری های تولید کاتالیست است که پیش از این تولید این نوع کاتالیست فقط در انحصار دو شرکت UOP آمریکا وAXENS فرانسه بوده ولی در حال حاضر با کمک دانشمندان جوان ایرانی این انحصار شکسته شده و کاتالیست های تولید شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا علاوه بر پالایشگاه اصفهان در تعدادی از مجتمع پتروشیمی (مانند بندرامام ،برزویه، بوعلی، کارون و...) در حال استفاده است.

گفتنی است؛ تولید داخل کاتالیست مورد نیاز واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و با حمایت شرکت اسپک و پشتیبانی همه جانبه دکتر مقدم معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری، مهندس شعری مقدم مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مهندس نژاد سلیم مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس به طور کامل بومی سازی شد.

تعداد بازدید : ۳,۳۷۶