راه اندازی واحد کراکر با خوراک مخلوط پتروشیمی صداره در ماه مارس

راه اندازی واحد کراکر با خوراک مخلوط پتروشیمی صداره در ماه مارس
(شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۳۸

پتروشیمی صداره بزرگترین تاسیسات پتروشیمی ساخته شده در یک فاز محسوب می شود و شامل 26 مجتمع یکپارچه خواهد بود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی صداره عربستان سعودی قصد دارد واحد کراکر با خوراک مخلوط ( mixed-feed ) خود را در ماه مارس سال جاری میلادی راه اندازی کند. شرکت صداره کمیکال با ارزش 20 میلیارد دلار، حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت آرامکو عربستان سعودی و داو کمیکال آمریکا محسوب می شود.

مدیر ارشد اجرایی این شرکت، در گفتگو با رویترز گفت: واحد یادشده قرار است از ماه مارس امسال در مدار تولید قرار گیرد و روزانه 85 میلیون فوت مکعب اتان و 50 هزار بشکه نفتا به عنوان خوراک مصرف می کند.

مجموعه پتروشیمی شرکت صداره بزرگترین تاسیسات پتروشیمی ساخته شده در یک فاز محسوب می شود و شامل 26 مجتمع یکپارچه خواهد بود. کلیه تاسیسات در نظر گرفته شده تا پایان سال 2017 به بهره برداری می رسند.

این مجموعه در شهر صنعتی جبیل واقع در ساحل جنوبی خلیج فارس، در مشرق عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا، قرار دارد. همچنین احداث شهر صنعتی جبیل  2  در شمال شهر صنعتی کنونی جبیل، با هدف توسعه این منطقه صنعتی صورت گرفته است.

جبیل 2 شامل 26 طرح دولتی و خصوصی خواهد بود که سرمایه گذاری لازم برای احداث آن ها معادل  17  میلیارد و  600  هزار دلار برآورد می شود.

اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید، به جذب سرمایه گذاری های خارجی کمک شایانی می کند.

تولیدات صنایع شیمیایی صداره کمیکال می تواند ضمن تبدیل عربستان سعودی به یکی از قطب های مهم در بخش صنایع پایین دستی، کمک شایانی به رشد دیگر بخش های صنعت نظیر حمل و نقل، ساخت و ساز، بسته بندی، کالاهای مصرفی ( Consumer goods ) و غیره کند.

تعداد بازدید : ۵۵۱