همکاری چین و عربستان برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی

همکاری چین و عربستان برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴) ۰۹:۳۶

توافق تازه امضا شده ، این دو شرکت را قادر به افزایش بیشتر ارتباط مشترک آنها و ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پتروشیمی یورز، دو شرکت آرامکو عربستان سعودی و سینوپک چین بر روی مجموعه پتروشیمی یاسرف برا توسعه تولیدات پایین دست زنجیره هیدروکربنی توافق کردند

شرکت یاسرف که فعالیت خود را از سال 2012 آغاز کرده است از سرمایه گذاری مشترک آرامکو عربستان سعودی با 62.5 درصد سهم و شرکت نفت و شیمی چین سینوپک با 37.5 درصد سهم ایجاد شده است. چهارچوب این توافق نامه به گونه ای تامین شده است که شرکت آرامکو خوراک مورد نیاز را تامین می کند و خدمات دیگر از جمله خدمات نفت و گاز، پالایش، مواد شیمیایی، خدمات پتروشیمی، توسعه فن آوری و ارتقا آن را ارائه می دهد.

رئیس شرکت آرامکو عربستان در رابطه با این توافق نامه گفت: ارتباط متقابل سودمند بین چین و عربستان سعودی در دو دهه گذشته تقویت شده است. چین بزرگترین شریک تجاری عربستان است و شرکت آرامکو عربستان به همکاری با چین برای راه اندازی یاسرف افتخار می کند. بخشی از استراتژی شرکت آرامکو عربستان سرمایه گذاری برای گسترش و تنوع تولیدات ملی و بین المللی است.

الفالیح در ادامه افزود: سه عامل استراتژیک به تقویت بیشتر روابط و عمیق تر شدن همکاری ها کمک خواهد کرد. اول، دو برابر شدن عرضه انرژی عربستان سعودی به چین، همراه با ادامه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست موجب حمایت از رشد اقتصادی می شود. دوم، افزایش سرمایه گذاری چین در موقعیت های اقتصادی و صنعتی عربستان موجب دسترسی چین به بازارهای خاورمیانه و شرق آفریقا می شود. ثالثا در این توافق نامه بهبود همکاری متقابل بین عربستان و چین در زمینه پژوهش، نوآوری، انتقال دانش، و فرهنگ در نظر گرفته شده است .

سینوپک دارای فناوری پالایش در سطح جهانی و فن آوری شیمیایی، مهندسی و ساخت و سازهای قوی و توسعه فن آوری در تولید آروماتیک است که هر دو پیشرفته و مقرون به صرفه است.

چین بزرگترین شریک تجاری عربستان سعودی از طریق توافق سینوپک و شرکت آرامکو عربستان است.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۸