ارسال روزانه 43 میلیون مترمکعب گاز به مجتمع های پتروشیمی

ارسال روزانه 43 میلیون مترمکعب گاز به مجتمع های پتروشیمی
(سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴) ۱۴:۰۸

تامین گاز مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی با برنامه ریزی های انجام شده به صورت پایدار در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عصر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ١٠ ماه امسال به صورت میانگین روزانه ٤٣ میلیون مترمکعب گاز به پتروشیمی ها تحویل شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال ٤٠ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: امسال قیمت هر مترمکعب خوراک برای واحدهای پتروشیمی ٣٣٤ تومان و قیمت سوخت ١٣٠ تومان بوده و به تازگی قیمت پتروشیمی ها تغییر و از سوی معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت ابلاغ شد.

به گفته عراقی، قیمت خوراک بر اساس نرخ داخلی، متوسط قیمت واردات و صادرات و بر اساس قیمت میانگین جهانی محاسبه و در قالب فرمول ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که قیمت خوراک مورد رضایت شرکت های پتروشیمی بوده است، گفت: این قیمت از سال ٩٥ اعمال می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل پرداخت بخشی از هدفمندی یارانه ها از سوی شرکت ملی گاز ایران، شرکت های پتروشیمی باید مطالبات معوق خود را پرداخت کنند و خوش حساب شوند.

عراقی افزود: بسیاری از شرکت ها بهای گاز مصرفی خود را در موعد مقرر پرداخت می کنند اما برخی از آنها به در موعد مقرر اقدام به پرداخت نمی کنند و امید است بدهی خود را در کمترین زمان ممکن پرداخت کنند.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۶