معاون وزیر نفت در امور پتروشمی تاکید کرد:

تحقق برنامه های پیش بینی شده صنعت پتروشیمی ایران با مشارکت بیشتر بانک ها

تحقق برنامه های پیش بینی شده صنعت پتروشیمی ایران با مشارکت بیشتر بانک ها
(دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴) ۱۵:۳۴

معاون وزیر نفت در امورپتروشیمی گفت: در دوران پسا تحریم، مشارکت بیشتر بانک ها در طرح های توسعه ای پتروشیمی افزون بر سودآور بودن مسیر توسعه کشور را هموارتر می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی است و سرمایه گذاری در این صنعت به عنوان یک صنعت رو به رشد و سودآورمی تواند زمینه رابرای تحقق  اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی فراهم کند.

مهندس  عباس شعری مقدم افزود: در سال های گذشته بانک های ایرانی مشارکت خوبی را در طرح های توسعه ای پتروشیمی داشتند و چندین طرح پتروشیمی با تامین مالی بانک های  داخلی تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته اند و در دوران پسا تحریم نظام بانکی ایران در صورت تامین مالی طرح های پتروشیمی می تواند مسیر توسعه این صنعت را هموارتر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضرنیز چندین طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور با مشارکت بانک هی ایرانی ا در حال اجرا است ولی برخی بانک ها متاسفانه همکاری لازم را به عمل نمی آورند که امیدواریم این بانک ها به تعهدهای خود عمل کرده و سرمایه گذاری های مصوب خود را محقق کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: از نظام بانکی کشور انتظار داریم که افزون بر مشارکت بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی به تعهدهای خود جامه عمل بپوشانند.

وی ادامه داد: از تمام سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دعوت می کنیم و آماده هر گونه حمایتی از آنها هستیم.

شعری مقدم افزود: امروز صنعت پتروشیمی ایران نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد کشور دارد و همزمان با تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی داریم و در صورتی که بخش های میان دستی و پائین دستی نیز توسعه متوازنی داشته باشند ایران به عنوان یک قطب بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه می تواند در عرصه بین المللی نیز حضوری پررنگ تر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی یکی از استوانه های تاثیرگذار در اقتصاد ایران است و این صنعت موفق شده است سهم عمده ای از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد  ودر سال های اخیر نقش صنعت پتروشیمی ایران در سطح منطقه و جهان پررنگ تر از گذشته شده است.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۵