رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

پتروشیمی مکران قطب جدید توسعه سیستان و بلوچستان

پتروشیمی مکران قطب جدید توسعه سیستان و بلوچستان
(یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۰۹

پتروشیمی مکران در آینده سهم به سزایی در توسعه استان سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

به گزارش نیپنا، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مکران، ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد:پتروشیمی مکران قطعا در آینده سهم به سزایی در توسعه استان خواهد داشت و این مجموعه پتروشیمی عسلویه دوم خواهد شد که باید با تدبیر زمینه صادرات را فراهم کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت که برای بازدید از بازارچه های مرزی ریمدان و میرجاوه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، خواهان تجهیز و ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری بنادر و گمرکات منطقه برای توانمندسازی ظرفیت صادرات و واردات استان شد و تدبیر برای تسهیل صادرات را خواهان شد.

شایان ذکر است از میزان 91 میلیون دلار واردات کشور، سهم سیستان و بلوچستان 45 میلیون دلار و از میزان 290 میلیون دلار صادرات کشور سهم این استان 51 درصد است. استان سیستان و بلوچستان با داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور، میزبان هاب سوم پتروشیمی ایران در منطقه آزاد چابهار است که قرار است با راه اندازی کامل فازهای مجتمع های پتروشیمی واقع در این هاب، سالانه 23 میلیون تن از 25 میلیون تن تولیدات آن از طریق بندر شهید بهشتی صادر شود.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۷