مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

آماده همکاری با دانشگاه ها هستیم

آماده همکاری با دانشگاه ها هستیم
(پنج شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴) ۱۱:۵۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران آماده گسترش همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیروز چهارشنبه ( 30 دی ماه) در نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، در محل شهرک نفت در تالار امام رضا(ع) اهواز اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به به قابلیت ها و توانائی های مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی آمادگی دارد تا با این مراکز همکاری کند.

مهندس عباس شعری مقدم افزود: ارتباط میان دانشگاه و صنعت می تواند در تولید هر چه بهتر محصولات تاثیرگذار باشد و مراکز دانشگاهی باید در دوره ساخت محصولات حضور داشته و با صنایع همکاری کنند.

وی ادامه داد: به تازگی وزیر نفت طرحی را ارائه داده، که بر اساس آن در چهار دانشگاه کشور، موسسه های تحقیقاتی دائمی ایجاد شود و تفاهم نامه هایی در این زمینه امضا شده است.

وی با بیان این که در این موسسه ها قرار است تحقیقاتی در بخش های مختلف از جمله در زمینه پتروشیمی انجام و موارد مورد نیاز پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: این مراکز تحقیقاتی می توانند از مراکز تحقیقاتی خارج از کشور نیز کمک بگیرند.

 شعری مقدم آینده و چشم انداز تولید و استفاده از متانول، الفین و مشتقات پروپیلن را از مهمترین موارد همکاری با دانشگاه های شیراز، امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی معرفی کرد و گفت: این 4 مرکز قرار است با 10 دانشگاه دیگر همکاری کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به عنوان یک مرکز پیشرو آماده همکاری و تعامل با بخش های مختلف دانشگاهی و تحقیقاتی است.

وی  ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایلی که باعث شده امروزه اساتید علاقه ای به همکاری با صنایع نداشته باشند این است که تامین اعتبارات خود را در دانشگاه می دانند و صنایع نیز معتقدند که دانشگاهیان ارتباطی با صنعت ندارند.

شعری مقدم گفت: بخش خصوصی بیشتر به فکر این است که در مدت زمان کوتاه به پول برسد و برای بلند مدت فعالیت نمی کند و همین موضوع باعث شد که خصوصی سازی چندان موفق نباشد و ضروری است که دانشگاه ها فضا را برای ایجاد موسسات تحقیقاتی فراهم کنند تا همکاری بیشتری را با صنعت داشته باشند.

تعداد بازدید : ۱,۳۴۳