معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از 40 میلیارد دلار می رسد

صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از 40 میلیارد دلار می رسد
(دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴) ۱۴:۲۷

صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود 41 میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی امروز دوشنبه (28 دی ماه) در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در آستانه دورانی جدید قرار گرفته است و باید تاکید کرد که دوران پساتحریم فرصتی مناسب را برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران فراهم می کند.

 مهندس عباس شعری مقدم با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید و تلاش های تیم مذاکره کننده ایران در مذاکره با 1+5 گفت: این دستاورد بزرگ با تلاش فراوان به دست آمد و امیدواریم این موفقیت ارزشمند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.

 وی افزود: پیش از لغو تحریم ها کشور ها و شرکت های صاحب نام زیادی علاقه مندی خود برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی کشورمان را اعلام کرده بودند و اکنون در دوران پساتحریم فرصت برای مذاکره های نهائی فراهم شده است.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اولویت توسعه برای طرح هایی خواهد بود که دارای زمین، خوراک و سرمایه گذار است و سرمایه گذاران خارجی که زنجیره تولید را تکمیل کنند می توانند در ایران حضور داشته باشند.

وی با بیان این که  با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم میزان صادرات محصولات متنوع پتروشیمی  کشورمان به حدود 41 میلیارد دلار خواهد رسید گفت: قابلیت رسیدن به 67 میلیارد دلار صادرات را در صورت فراهم شدن شرایط مورد نیاز دارا هستیم.

 شعری مقدم تصریح کرد: از سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی ایران حمایت می کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: سرمایه گذاری های جدید می تواند ظرفیت تولید را در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی کشورمان افزایش دهد و پیامد آن افزایش ارزش افزوده و نیز صادرات خواهد بود و می تواند صنعت نفت ایران را از خام فروشی دور کند.

 حمایت دولت از توسعه صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره جلسه امروز مدیران ارشد صنعت نفت با معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: در این جلسه دکتر جهانگیری از برنامه های توسعه ای در صنعت پتروشیمی کشورمان حمایت کرد .

 وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاری های جدید ابراز داشت که دولت در نحوه واگذاری پتروشیمی ها تجدید نظر خواهد کرد و یکی از طرح هایی که در نحوه واگذاری آن بازنگری خواهد شد طرح پتروشیمی دماوند است.

به گزارش نیپنا عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده آمادگی داریم تا در دوران پساتحریم به عنوان حامی و پشتیبان از صنعت پتروشیمی ایران  در تمام بخش های این صنعت حمایت کنیم.

وی افزود: براساس ساختار جدید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیاستگذار، حمایتگر، ناظر و تنظیم کننده بازار و صنعت پتروشیمی ایران است و وظیفه دارد با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص کند که کدام نقاط از کشور استعداد توسعه صنعت پتروشیمی را دارد و در صورت لزوم در مناطق دور افتاده و محروم با بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی همکاری و سرمایه گذاری کند.

شعری مقدم هدف از توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان را جلوگیری از خام فروشی، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده دانست و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دوران پساتحریم باید با توجه به امکانات مناسب در ایران به توسعه صنعت پتروشیمی بپردازند.

وی با بیان این که همزمان با تغییر رویکرد فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی این روزها مسئولیت این شرکت در حال ورود به ساختاری جدید و ایفای نقش رگولاتوری است اظهار کرد: ترسیم نقشه راه جدید، توجیه طرح های جدید برای سرمایه گذاران، محرومیت زدایی و تولید محصولات استراتژیک از برنامه های مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که بزودی محقق خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۴۱۲